کد خبر: 677395
تاریخ انتشار :

ژاپن و کره جنوبی مشترکا موشک‌های کره شمالی را رهگیری می‌کنند

ژاپن و کره جنوبی با متصل کردن سامانه‌های راداری، موشک‌های کره شمالی را رهگیری می‌کنند.

ژاپن و  کره جنوبی مشترکا موشک‌های کره شمالی را رهگیری می‌کنند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک مقام آگاه امروز سه‌شنبه به خبرگزاری رویترز گفت که مقام‌های دفاعی این دو کشور آسیایی قرار است اوایل ماه آینده سامانه‌های راداری خود را از طریق یک سیستم آمریکایی به هم متصل کنند تا اطلاعات درباره موشک‌های بالستیک کره شمالی را بدون درنگ تبادل نماید.

این منبع آگاه اعلام کرد که وزیران دفاع آمریکا، ژاپن و کره جنوبی قصد دارند تا در حاشیه یک نشست دفاعی که ماه آینده در سنگاپور برگزار می‌شود، در این مورد به توافق برسند.

«هیروکازو ماتسونو» سخنگوی دولت ژاپن گفت که هنوز هیچ تصمیمی در مورد این توافق برنامه ریزی شده، صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید

آمریکا، ژاپن و کره جنوبی مانور موشکی مشترک برگزار کردند

یک سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی بیان کرد که سه کشور در مورد گام‌های قوی در راستای تقویت تبادل اطلاعات مذاکره کرده‌اند اما هیچ چیزی نهایی نشده است.

شلیک موشک‌های بالستیک کره شمالی با سرعت بی سابقه در سال گذشته، باعث شد تا این سه کشور در مورد افزایش تبادل اطلاعات به توافق برسند. ژاپن و کره جنوبی به صورت مستقل به سامانه‌های راداری آمریکا متصل هستند اما به سامانه‌های راداری همدیگر متصل نیستند.

روابط بین متحدان آسیایی آمریکا در ماه‌های اخیر به علت فعالیت‌های موشکی کره شمالی گرمتر شده است. فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن روز یکشنبه با یون سوک یئول رئیس جمهوری کره جنوبی در سئول دیدار کرد که آنها بر پیشرفت همکاری دفاعی تاکید کردند.

وزیران دفاع ژاپن و کره جنوبی به صورت مجزا به دنبال ترتیب دادن ملاقاتی در حاشیه نشست ماه آینده میلادی هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها