کد خبر: 677911
تاریخ انتشار :

دعوت رئیس امارات از بشار اسد برای حضور در کنفرانس آب‌وهوایی دبی

رسانه‌های مختلف از دعوت رسمی رئیس امارات از رئیس جمهور سوریه برای حضور در کنفرانس آتی آب و هوایی سازمان ملل در دبی خبر دادند.

دعوت رئیس امارات از بشار اسد برای حضور در کنفرانس آب‌وهوایی دبی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، « محمد بن زاید» رئیس امارات از « بشار اسد» رئیس جمهور سوریه برای حضور در کنفرانس تغییرات آب و هوایی در دبی دعوت کرد.

حساب کاربری سفارت امارات در دمشق در توییتی نوشت: رئیس جمهور سوریه با «بشار السید عبدالحکیم النعیمی» کاردار سفارت امارات در دمشق دیدار کرد.

عبدالحکیم النعیمی در جریان این دیدار دعوتنامه‌ای از جانب محمد بن زاید  به بشار اسد،  برای شرکت در اجلاس آب و هوایی سازمان ملل در دبی  ارائه داد.

اجلاس آب و هوای سازمان ملل (COP28 ) قرار است  از 30 نوامبر تا 12 دسامبر در دبی برگزار شود.

  رئیس جمهور سوریه  روز چهارشنبه دعوت نامه ای از  «سلمان بن عبدالعزیز » پادشاه عربستان سعودی برای شرکت در سی و دومین نشست سران عرب  در جده دریافت کرد.

بیشتر بخوانید

دعوت رسمی پادشاه عربستان از بشار اسد برای شرکت در نشست سران عرب

فرستاده سعودی برای دعوت از بشار اسد به سوریه می‌رود

بشار اسد و همتای الجزایری درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب رایزنی کردند

روز یکشنبه گذشته (هفدهم اردیبهشت ماه)  سوریه پس از دوازده سال در نشست اخیر اتحادیه عرب رسما به این اتحادیه پیوست.

اتحادیه عرب آبان سال 90 (2011) دولت سوریه را به سرکوب مخالفان متهم کرد و با هدف حمایت از مخالفان، عضویت این کشور را در این اتحادیه لغو کرد . این اتحادیه قصد داشت که در گام بعدی کرسی سوریه را به مخالفان واگذار کنند.

موافقت اتحادیه عرب با بازگشت سوریه به این اتحادیه در حالی صورت گرفت که طی ماه اخیر برخی رسانه‌های غربی نوشته بودند که قطر، مغرب و کویت مخالف این بازگشت هستند و شروطی را در این باره گذاشته‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها