کد خبر: 678409
تاریخ انتشار :

توافق آتش بس ۷ روزه در سودان

رسانه‌ها به نقل از منابع خبری گزارش دادند که طرف‌های درگیر در سودان با وساطت آمریکا و عربستان سعودی بر سر آتش بس انسانی به مدت هفت روز با امکان تمدید مجدد به توافق رسیدند.

توافق آتش بس ۷ روزه در سودان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ایالات متحده آمریکا و عربستان سعودی از توافق طرف‌های درگیر در سودان بر سر توافق آتش بس خبر دادند که قابل تمدید بوده و 48 ساعت از اعلام آن، اجرا خواهد شد.

وزارت خارجه آمریکا و عربستان سعودی در این باره بیانیه‌ای مشترک صادر و اعلام کردند که نمایندگان ارتش سودان به فرماندهی ژنرال «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای واکنش سریع به فرماندهی ژنرال «محمد دقلو» (معروف به حمیدتی) این توافق آتش بس و هماهنگی‌های انسانی  را امضا کرده‌اند.

این آتش بس 7 روزه خواهد بود و طرفین درگیر توافق کردند در صورت موافقت تمدید شود. آن‌ها همچنین بر تسهیل ارسال کمک‌های انسانی به نیازمندها و خارج کردن نیروهای نظامی از مرکز بهداشتی و بیمارستان‌ها به توافق رسیده‌اند.

دو طرف همچنین بر پایبندی خود به عدم تلاش برای دست یابی به برتری نظامی قبل از آغاز آتش بس تأکید کرده و بنا بر بیانیه مشترک سعودی و آمریکایی مکانیزم نظارت بر این آتش بس از سوی این دو کشور مورد حمایت خواهد بود.

آمریکا و عربستان سعودی در این بیانیه مدعی شدند که در کنار مردم سودان ایستاده و از طرف‌های درگیر خواسته‌اند به آتش بس پایبند باشند.

درگیری‌ها در سودان بین نیروهای ارتش و نیروهای واکنش سریع بر سر قدرت از 26 فروردین آغاز شد و طی این مدت جنگ ژنرال‌ها منجر به کشته شدن بیش از 500 نفر و زخمی شدن صدها نفر و آواره شدن هزاران سودانی شده است و طی این مدت چند بار آتش بس شده است که طرفین بدان پایبند نبوده‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها