کد خبر: 679152
تاریخ انتشار :

گزارش تسنیم از انتخابات ترکیه-۲۳/ تفاوت روند انتخابات در دور دوم در حوزه‌های انتخاباتی

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه امروز در حال برگزاری است و به سبب این که این دور دیگر روند انتخابات مجلس انجام نمی‌شود، سرعت رای گیری ها در حوزه‌های انتخابات سریعتر است.

گزارش تسنیم از انتخابات ترکیه-۲۳/ تفاوت روند انتخابات در دور دوم در حوزه‌های انتخاباتی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش خبرنگار اعزامی تسنیم از آنکارا، در دور اول انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه به سبب نزدیکی رقابت‌های افراد رقیب و حساسیت آن و همچنین همزمانی انتخاب نمایندگان مجلس مشارکت بالایی ثبت شد.

بنا بر آمار اعلامی در دور اول بیش از 88 درصد از مردم پای صندوق‌های رای رفتند. این دور و با توجه به این که رای‌دهندگان تنها در یک انتخابات و آن هم انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنند، روند رای‌گیری‌ها سریعتر و راحت‌تر از قبل انجام می‌شود.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه راس ساعت 8 صبح امروز یکشنبه (8 و 30 دقیقه به وقت ایران) با حضور مردم این کشور در پای صندوق‌های رأی آغاز شد.

 انتخابات تا ساعت 17 و 30 دقیقه به وقت ایران ادامه داشته و بنا بر اعلام شورای عالی انتخابات ترکیه این انتخابات تمدید نخواهد شد. در این دور رقابت بین رجب طیب اردوغان و کمال کلیچداراوغلو به عنوان نفراتی که بیشترین آراء را کسب کرده و به دور دوم راه یافتند، خواهد بود.

دور اول انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در تاریخ روز 14 می (24 اردیبهشت) برگزار شد و سه نامزد به رقابت پرداختند. در این دور رجب طیب اردوغان 49.5 درصد آرا، کمال کلیچداراوغلو 44.5 درصد آرا و سینان اوغان نیز 5 درصد آرا را به خود اختصاص داد و هیچ یک از نامزدها نتوانستند حائز اکثریت آراء (1+50)  برای پیروزی در این دور از رقابت ها شوند و انتخابات به دور دوم کشیده شد.

در مجموع 60 میلیون 721 هزار و 745 هزار واجد شرایط به پای صندوق های رای خواهند آمد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها