کد خبر: 679413
تاریخ انتشار :

شهروند سعودی ربوده شده در لبنان آزاد شد؛ ماجرا چه بود؟

ارتش لبنان، امروز ضمن انتشار جزئیاتی جدید از پرونده ربوده شدن یک شهروند سعودی در بیروت، از آزادی او پس از ۴۸ ساعت عملیات دقیق خبر داد.

شهروند سعودی ربوده شده در لبنان آزاد شد؛ ماجرا چه بود؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، «جوزف عون» فرمانده ارتش لبنان، امروز (سه‌شنبه، ۳۰ می)، اعلام کرد که بخش اطلاعات در فرماندهی ارتش لبنان، موفق شد، شهروند سعودی ربوده شده در بیروت را آزاد کند.

به نوشته «رأی الیوم»، ارتش لبنان، امروز موفق شد، «م. المطیری»، شهروند سعودی ربوده شده را در البقاع واقع در نزدیکی مرزهای سوریه، آزاد کند و وی اکنون در دفتر اطلاعات ارتش در «الهرمل» (البقاع)، به سر می‌برد و ربایندگان او نیز بازداشت شده‌اند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، این آدم‌ربایی با دو خودروی مسروقه و هفت سرنشین صورت گرفت و ارتش لبنان، چهار نفر از آنها را شناسایی و به منازلشان حمله کرد و سه نفر دیگر در هنگام آدم‌ربایی لباس نظامی به تن داشتند، در حالی که از نظامیان لبنان نبودند.

پس از اعلام آزادی این شهروند سعودی، «ولید البخاری» سفیر عربستان سعودی در لبنان از فرماندهی ارتش و نیروهای امنیتی و بخش اطلاعات تشکر و از همکاری همه نیروها و در رأس آنها وزیر کشور و فرمانده ارتش لبنان تقدیر کرد.

بامداد یکشنبه پیش (۲۸ می)، م. المطیری در منطقه «زیتونه بای» بیروت ربوده شد. بر اساس اطلاعات موجود این شهروند سعودی مقیم لبنان، برای یک شرکت خطوط هوایی عربستان سعودی کار می‌کرد و در حال رانندگی با خودروی «گرند چروکی» خود با پلاک لبنان بود که ربوده شد و بر اساس اطلاعات به دست آمده، آدم ربایان در تماس تلفنی با خانواده المطیری خواسته بودند که در ازای آزادی او، ۴۰۰ هزار دلار پرداخته شود.

پس از ربوده شدن این فرد، عربستان سعودی از مقامات دیپلماتیک خود در این کشور خواست که از خانه‌هایشان خارج نشوند.

«بسام مولوی» وزیر کشور دولت پیشبرد امور لبنان طی پستی در توئیتر نوشت که درحال پیگیری این پرونده از طریق نیروهای امنیت داخلی لبنان است.

وی در ادامه هشدار داد که این آدم‌ربایی می‌تواند بر روی روابط لبنان با برادران سعودی تأثیر منفی بگذارد و به همین دلیل عوامل این آدم‌ربایی به شدت مجازات خواهند شد و وی مرتب در این خصوص با سفیر عربستان سعودی در تماس است.

مولوی با روزنامه سعودی عکاظ نیز مصاحبه کرد و در پاسخ به این سوال که آیا این آدم‌ربایی یک اقدام سیاسی بوده یا فردی گفت: ما بر این باوریم که این اقدام دارای اهداف سیاسی نیست؛ اما با دقت و کاملا حرفه‌ای امور را دنبال خواهیم کرد تا به افشای همه جوانب آن برسیم و آنها را به صورت شفاف در معرض دید همه قرار دهیم.

وی تاکید کرد: «ما به وظایف خود در قبال شهروندان و ساکنان لبنان عمل می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم امنیت برادران سعودیمان در لبنان به خطر بیفتد و هر کسی که روابط ما با برادران عرب‌ را تهدید کند، مجازات خواهیم کرد».

وزیر کشور لبنان تاکید کرد: : «همیشه، با مشت آهنین، برای آزادی هر شهروندی که در خاک لبنان در معرض هر گونه آسیبی قرار گیرد، تلاش می‌کنیم».

روابط لبنان و عربستان طی چند سال اخیر دچار فراز و فرودهای متعددی بوده است. فروردین سال گذشته، عربستان سعودی پنج ماه پس از قطع روابط دیپلماتیک و تجاری با لبنان، سفیر خود در بیروت را دوباره به این کشور اعزام کرد.

وزارت امور خارجه عربستان سعودی با انتشار بیانیه‌ای در آن زمان اعلام کرد که ولید البخاری بار دیگر به عنوان سفیر به بیروت بازخواهد گشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها