کد خبر: 680561
تاریخ انتشار :

سازمان بهداشت جهانی: کاهش کمک‌های بهداشتی-درمانی به افغانستان عواقب ناگواری دارد

سازمان بهداشت جهانی با ابراز نگرانی از وضعیت افغانستان هشدار داد کاهش کمک‌های بهداشتی-درمانی به مردم این کشور عواقب بسیار ناگواری دارد.

سازمان بهداشت جهانی: کاهش کمک‌های بهداشتی-درمانی به افغانستان عواقب ناگواری دارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، سازمان بهداشت جهانی در گزارشی با عنوان «وضعیت اضطراری افغانستان» اظهارداشت «کاهش بودجه در بخش بهداشت و درمان بر وضعیت مردم افغانستان تأثیر می‌گذارد».

گزارش می‌افزاید فعالیت شمار زیادی از مراکز بهداشتی در افغانستان تعلیق شده است و حمایت از بیمارستان‌های بزرگ نیز درحال کاهش است که این وضعیت سبب افزایش مرگ بیماران خواهد شد.

این سازمان در حالی نگران کاهش کمک‌ها به بخش بهداشت و درمان افغانستان است که در گزارش دیگری از افزایش بیماری‌های تنفسی، اسهال، سیاه سرفه، سرخک و تب دنگی در میان کودکان و بزرگسالان افغان نسبت به گذشته خبر داده بود.

بیشتر بخوانید

تاکید سازمان بهداشت جهانی به ادامه فعالیت در افغانستان

توافق قطر و سازمان بهداشت جهانی برای ارائه کمک‌های بهداشتی به افغانستان

سازمان بهداشت جهانی: مردم افغانستان از فرصت‌ها برای واکسینه شدن کودکان استفاده کنند

پس از تحولات اخیر افغانستان، کمک‌های جهانی از جمله در بخش بهداشت و آموزش کاهش چشمگیری داشته است.

هرچند سازمان بهداشت جهانی می‌گوید تنها در ماه می گذشته به 1.4 میلیون افغان خدمات بهداشتی ارائه کرده است، اما هنوز برخی از مناطق افغانستان به خدمات بهداشتی و درمانی دسترسی ندارند.

این نگرانی‌ها در حالی مطرح می‌شوند که بر اساس اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، این سازمان در 29 ولایت افغانستان به پنج بیمارستان بزرگ، 100 درمانگاه بیماری‌های مسری و 205 مرکز خدمات بهداشتی منابع مالی فراهم می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها