کد خبر: 680793
تاریخ انتشار :

سخنگوی کرملین: مرز منطقه امن به برد تسلیحات ارتش اوکراین بستگی دارد

دبیر مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد که ابعاد منطقه امن در اوکراین به مشخصات تاکتیکی و فنی و برد سلاح‌هایی بستگی خواهد داشت که ارتش اوکراین در اختیار دارد و هدف از ایجاد آن، اطمینان از آسیب نرسیدن به شهروندان روسیه است.

سخنگوی کرملین: مرز منطقه امن به برد تسلیحات ارتش اوکراین بستگی دارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه امروز، شنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه مجمع بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ اعلام کرد که ابعاد منطقه امن در اوکراین باید با برد شلیک‌های نیروهای نظامی اوکراین مطابقت داشته باشد. 

وی گفت: «این مسئله به نوع سلاح‌هایی بستگی دارد که ارتش اوکراین در اختیار دارد. هر چه مشخصات تاکتیکی و فنی تسلیحات نظامی در اوکراین بالاتر باشد، ابعاد این منطقه امن باید بیشتر باشد. هدف اصلی روشن است: به طوری که آنها با استفاده از این سلاح‌ها نتوانند به شهروندان روسیه آسیبی برسانند.»

سخنگوی کرملین در پاسخ به این سئوال که آیا مهلتی وجود دارد که پس از آن ایجاد چنین "منطقه امنی" آغاز شود، یادآور شد: «ایجاد منطقه امن "یک سال و نیم" ادامه دارد. این منطقه نه می تواند جدید باشد و نه قدیمی، فقط می تواند یکی باشد. و این ادامه کاری است که در حال انجام است.»

هفته گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در دیدار با گروهی از خبرنگاران نظامی، به اهمیت تقویت مرزها با اوکراین برای تضمین امنیت شهروندان روس با توجه به ادامه حملات طرف اوکراینی به مناطق مرزی روسیه اشاره کرد. وی ابراز عقیده کرد که ایجاد یک منطقه امن در خاک اوکراین می تواند راه حلی برای این مشکل در آینده باشد.

بیشتر بخوانید

تحولات اوکراین| کی‌یف بدون هماهنگی غرب به کرملین حمله کرد

واکنش کرملین به بسته جدید کمک نظامی انگلیس به اوکراین

پسکوف: آلمان کاملاً پیروی آمریکا است و حتی به پای خود نیز شلیک می‌کند

دمیتری پسکوف در پاسخ به سئوال دیگری درباره مشکلات داخلی در آلمان یادآور شد که مقامات برلین  ظاهراً تصمیم گرفته‌اند که از ایالات متحده حرف شنودی کامل داشته باشند، حتی اگر این کار به ضرر شهروندان خودشان تمام شود.

دبیر مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه گفت: «متأسفانه ظاهراً آلمان در محافل داخلی تصمیم گرفته تا به طور پیوسته دنباله روی کامل ایالات متحده باشد و مانند کل اروپا، به عنوان یک عضو نمونه ناتو، تمامی دستورات رسیده از واشنگتن را اجرا  کند و در این راه، حتی "به پای خود شلیک کرده" و به ضرر شهروندان خود عمل می کند.»

او همچنین یادآور شد که صنایع آلمان تا حد زیادی به گاز روسیه وابسته هستند. به گفته پسکوف، اکنون که آلمان مزیت‌های رقابتی را از دست داده، این بیشترین تأثیر منفی را بر اقتصاد این کشور خواهد گذاشت.

طبق برخی گزارشات، در حال حاضر آلمان پولی برای پرداخت اضافی به بودجه اتحادیه اروپا ندارد. به گفته کارشناسان، دلیل کمبود منابع مالی از دست دادن مقدار قابل توجهی از تجهیزات آلمانی در نتیجه ادامه حمایت نظامی از اوکراین است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها