کد خبر: 682093
تاریخ انتشار :

آرژانتین بدهی صندوق بین‌المللی پول را به یوان پرداخت کرد

آرژانتین بخشی از بازپرداخت وام خود از صندوق بین‌المللی پول را با یوان چین انجام داده است.

آرژانتین بدهی صندوق بین‌المللی پول را به یوان پرداخت کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت اقتصاد آرژانتین روز جمعه اعلام کرد که 2.7 میلیارد دلار از بازپرداخت وام صندوق بین‌المللی پول را به جای دلار با استفاده از یوان چین پرداخت کرده است.

آرژانتین همچنین بمنظور جلوگیری از فرو رفتن در ذخایر محدود ارز خارجی، از به اصطلاح "حقوق برداشت ویژه" (یک دارایی که توسط صندوق بین المللی پول برای تکمیل ذخایر رسمی کشورها ایجاد شده است) برای بخشی از بازپرداخت وام مورد نظر استفاده کرد.

جولی کوزاک سخنگوی صندوق بین‌المللی پول در بیانیه‌ای تایید کرد: مقام‌های آرژانتینی همچنان به تعهدات مالی خود به صندوق ادامه می‌دهند.

«گابریلا سروتی» سخنگوی دولت آرژانتین روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت که بخشی از پرداخت با یوان چین و بخشی دیگر نیز با حقوق برداشت ویژه، بدون استفاده از ذخایر بانک مرکزی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید

برنامه آرژانتین و برزیل برای فاصله گرفتن از دلار

آرژانتین سال گذشته با صندوق بین‌المللی پول به توافقی برای دریافت یک وام به مبلغ 44 میلیارد دلار دست یافت. آرژانتین هدف بزرگترین برنامه کمکی صندوق بین‌المللی پول است چرا که این کشور با تورم سال به سال که از 100 درصد فراتر رفته، دست و پنجه نرم می‌کند. این کشور همچنین با کمبود شدید ذخایر ارز خارجی و سطح فقر حدود 40 درصد مواجه است.

در ماه آوریل این کشور آمریکای جنوبی اعلام کرد که به دنبال توافق تبادل ارزی با پکن، از یوان برای پرداخت واردات چین به جای دلار آمریکا استفاده می‌کند تا از ذخایر خود محافظت کند. 

سخنگوی صندوق بین‌المللی پول گفت که گفتگو‌های فنی با آرژانتین در مورد بسته سیاستی بمنظور حفاظت از ثبات اقتصادی در شرایط چالش برانگیز که بخشی از آن متاثر از خشکسالی تاریخی است، ادامه دارد.

وی اضافه کرد که گفتگوها بر روی تقویت سیاست‌های کلان اقتصادی متمرکز است تا ثبات مالی را بهبود ببخشد. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها