کد خبر: 682374
تاریخ انتشار :

عراق: اقدامات تل‌آویو تروریسم آشکار است

دولت عراق حمله نظامیان صهیونیستی به جنین را تروریسم آشکار خواند.

عراق: اقدامات تل‌آویو تروریسم آشکار است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، عراق با منتشر کردن بیانیه‌ای حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین را تروریسم آشکار خواند و از سکوت و شانه جامعه جهانی از در درخصوص جنایاتی که در حق مردم فلسطین می‌شود، انتقاد کرد.

در بیانیه رسمی «باسم العوادی»، سخنگوی رسمی دولت عراق، که امروز (سه‌شنبه ۴ ژوئیه) منتشر شده آمده است: دولت و ملت عراق ادامه جرایم رژیم اشغالگر صهیونیستی را که ده‌ها قربانی در میان مردم بی پناه و به گروگان‌گرفته شده فلسطین داشته را به شدت محکوم می‌کنند.

در ادامه این بیانیه نوشته شده که ادامه اقدامات خصمانه رژیم غاصب صهیونیستی بدون هیچگونه جلوگیری همراه با سکوت قدرت‌های جهانی و شانه خالی کردنشان از مسئولیت‌هایشان اقدامی است که موجب بر هم خوردن ثبات و امنیت منطقه می‌شود و همه نیروهای حامی صلح و نهادهای بین‌المللی باید این اقدامات خلاف قوانین و عرف‌های بین‌المللی و خلاف همه آموزه‌های حقوق بشری را رسوا کنند.

این بیانیه افزوده که در این شرایط حساس، عراق بر موضع ثابت خود درباره حق مطلق فلسطینیان در زیستن در سرزمین‌هایشان و مخالفت با حمله به آنان و حق ثابت آنان در برپایی کشور مستقل ملی فلسطین تأکید می‌کند.

در بیانیه رسمی دولت عراق از همه نیروهای خیرخواه و جویای صلح در جهان خواسته شده که برای توقف و رسوا کردن این حمله اقدام کنند و این جنایت بزرگ را محکوم کنند و آن را تروریسمی آشکار به شمار آورند که به ثبات و زیست امن آسیب می‌زند.

حمله رژیم صهیونیستی به شهر و اردوگاه جنین وارد دومین روز خود شد و ارتش اشغالگر بامداد امروز (سه‌شنبه ۴ ژوئیه) نیروهای بیشتری را عازم این اردوگاه کرد. با آغاز مرحله تازه تنش، هزاران غیر نظامی فلسطینی از خانه‌ها و سکونتگاه‌های خود در جنین فرار کردند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که حدود ۳ هزار تن از ساکنان اردوگاه جنین را منتقل کرده و شهردار جنین نیز تأکید کرد که فراری دادن صدها ساکن غیر نظامی نشان‌دهنده آمادگی برای عملیات گسترده تصرف اردوگاه جنین است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها