کد خبر: 682897
تاریخ انتشار :

کمیسیون پارلمان عراق: مشکل تأمین گاز ما از ایران، تحریم‌های آمریکاست

کمیسیون برق و انرژی پارلمان عراق از دولت این کشور خواسته است از طریق دیپلماتیک به واشنگتن فشار بیاورد تا آمریکا پرونده انرژی عراق را از مناسبات سیاسی حذف کند.

کمیسیون پارلمان عراق: مشکل تأمین گاز ما از ایران، تحریم‌های آمریکاست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کمیسیون برق و انرژی پارلمان عراق امروز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای از دولت این کشور خواست، از طریق وزارت امور خارجه عراق به ایالات متحده آمریکا فشار بیاورد تا آمریکا پرونده انرژی این کشور را از مناسبات سیاسی حذف کند.

کمیسیون برق و انرژی عراق در اظهارات خود آورده است: عراق به تمام تعهدات مادی خود و تمام بدهی‌های کشور همسایه خود، ایران عمل کرده است و امیدواریم از این دریچه، به روابط تاریخی ویژه دو کشور نگاه کنیم.

در ادامه بیانیه کمیسیون پارلمان عراق آمده است: عراق به تعهدات مالی خود عمل کرده و مشکل اصلی فقط تحریم‌های آمریکا است. بنابراین، از دولت عراق می خواهیم که با اعمال فشار دیپلماتیک از طریق وزارت خارجه بر آمریکا، نقش خود را ایفا کند و عراق و مردم این کشور را از اختلافات سیاسی دور نگه دارد تا بهای [اختلافات سیاسی بین کشورها را] مردم عراق نپردازند.

وزیر برق عراق امروز مدعی شد که واردات گاز از ایران به این کشور قطع شده است.

رسانه‌های عراق به نقل از احمد موسی سخنگوی وزارت برق این کشور مدعی شدند که ایران بدون اطلاع قبلی، صادرات گاز به عراق را متوقف کرده است.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی در کنفرانس مطبوعاتی امروز خود  از این موضوع ابراز بی‌اطلاعی کرد.

عراق برای تولید برق به گاز نیاز دارد که این گاز در داخل وجود ندارد و به دلیل وفور آن در ایران و نزدیکی کشورمان به عراق، مقامات این کشور ترجیح می‌دهند مقدار مورد نیاز خود به گاز را از ایران تهیه کنند با این حال تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان و سنگ اندازی در پرداخت بدهی‌های عراق بعضا باعث اختلال در تزریق گاز به عراق می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها