کد خبر: 685085
تاریخ انتشار :

هیلی: در صورت پیروزی «یک سنت» هم به حکومت افغانستان کمک نمی‌کنم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد در صورت پیروزی در انتخابات سال آینده این کشور، یک سنت هم به حکومت جدید افغانستان کمک نخواهد کرد.

هیلی: در صورت پیروزی «یک سنت» هم به حکومت افغانستان کمک نمی‌کنم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «نیکی هیلی» سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور از سیاست‌های «جو بایدن» در قبال افغانستان انتقاد کرد.

 

وی افزود در صورت پیروزی در انتخابات سال آینده‌ آمریکا، تمام کمک‌های این کشور به حکومت جدید افغانستان را قطع خواهد کرد.

هیلی به «واشنگتن فری‌بیکن» گفت جو بایدن دو سال پس از خروج فاجعه‌بار از افغانستان، همچنان پول مالیات‌دهندگان آمریکایی را به طالبان ارسال می‌کند.

این نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اظهار داشت طالبان «یک رژیم تروریستی است که نیروهای ما را کشت و مردم خود را شکنجه می‌کند».

شمار دیگری از نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2024 آمریکا نیز از سیاست‌‌های دولت بایدن در قبال افغانستان و مدیریت روند خروج از این کشور، به شدت انتقاد کرده‌اند.

پیش‌تر «مایکل مک‌کال» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز گفته بود «واریز پول مالیات‌دهندگان آمریکا به جیب طالبان» نفرت‌انگیز است.

اظهارات مقامات آمریکایی در حالی انجام می‌شود که منابع قابل توجهی از دارایی‌های افغانستان توسط دولت آمریکا بلوکه شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها