کد خبر: 685661
تاریخ انتشار :

آلمانی‌ها به برقراری دموکراسی در کشورشان اعتماد ندارند

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که اعتماد آلمانی‌ها به دموکراسی و احزاب در کشورشان به شدت کاهش یافته و اکثرا به برقراری دموکراسی در این کشور اعتقاد ندارند.

آلمانی‌ها به برقراری دموکراسی در کشورشان اعتماد ندارند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، نتایج یک بررسی نشان می دهد که اعتماد آلمانی ها به دموکراسی به شدت در حال کاهش است. بر این اساس همواره شهروندان کمتر و کمتری همچنان به دموکراسی اعتماد دارند. نتایج این بررسی نشان می دهد که نگرش آلمانی ها نسبت به احزاب نیز به شدت بدتر شده است.

بر اساس این نظرسنجی که امروز (پنج شنبه) به سفارش کوربر منتشر شده است، اعتماد شهروندان آلمانی به دموکراسی به سرعت در حال کاهش است. در حالی که در پاییز 2021 فقط کمتر از یک سوم از افراد مورد بررسی گفتند که کمتر یا بیشتر کمتر به دموکراسی آلمان اعتماد دارند، در تابستان امسال بیش از نیمی از آلمانی ها (54 درصد) با این نظر موافق بودند.

در این میان حتی از دست دادن اعتماد عمومی به احزاب چشمگیرتر است. در سال 2020، 29 درصد از آلمانی ها گفتند که به احزاب اعتماد دارند، اما تا سال 2021 این رقم به 20 درصد کاهش یافته بود و اکنون به حداقل 9 درصد رسیده است.

در این نظرسنجی که در ماه ژوئن و ژوئیه درباره موضوعات مربوط به سیاست از طرف بنیاد کوربر انجام شد حدود 1113 بزرگسال شرکت کردند. حدود 90 درصد آنها اظهار داشتند که زندگی در آزادی، برابری در برابر قانون و حق آزادی بیان و انتخابات آزاد و مخفی برای آنها مهم است.

بر اساس این نظرسنجی در عین حال، 71 درصد گفتند که رهبران سیاسی و رسانه‌ای در دنیای خودشان زندگی می‌کنند و از آنجا به بقیه مردم نگاه می‌کنند. تقریباً نیمی از آلمانی ها (46 درصد) فکر می کنند که اوضاع در این کشور کمتر یا اصلاً منصفانه نیست.

بر اساس این نظرسنجی حدود 86 درصد از آلمانی ها دوست دارند بیشتر در تصمیم گیری های مهم شرکت کنند. این در درجه اول به سطح شهرداری (93 درصد) و سطح ایالتی (91 درصد) مربوط می شود. اما آلمانی ها مشارکت بیشتر را در سطح فدرال نیز مهم می دانستند (85 درصد).

با این حال، هم زمان بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی (56 درصد) به این سؤال که آیا برای حل مشکلات به سیاستمدارانی نیاز است که قدرت و اراده بیشتری برای اثبات خود دارند تا بتوانند مشکلات را حل کنند وتصمیمات سریع و کامل بگیرند پاسخ مثبت دادند.

سون تتزلاف، رئیس بخش دموکراسی، تعهد و انسجام در بنیاد کوربر بر این عقیده است که نتایج این بررسی به این معنی است که اعتماد آلمانی ها به دموکراسی و نهادهای آن در مسیری سراشیبی قرار دارد. به گفته وی همراه با نگرانی های اقتصادی مردم، این یک تحول نگران کننده است.

به گفته وی نیمی از افراد مورد بررسی در این نظر سنجی تردید دارند که کشور برای انجام وظایف تحول آماده است. این امر به وضوح تمایل مردم برای تغییر برای رویارویی با چالش‌های اصلی را کاهش می‌دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها