کد خبر: 688131
تاریخ انتشار :

آلمان به سمت یک بحران اقتصادی سخت و طولانی پیش می‌رود

نتایج بررسی‌های انستیتو اقتصاد جهانی کیل نشان می‌دهد که آلمان در مسیر یک بحران اقتصادی سخت و طولانی قرار دارد و شهروندان باید خود را برای کاهش رفاه آماده کنند.

آلمان به سمت یک بحران اقتصادی سخت و طولانی پیش می‌رود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "ویرتشافتز ووخه" در مطلبی نوشت: موسسه اقتصاد جهانی در کیل هشدار می دهد که پتانسیل تولید اقتصاد آلمان در میان مدت به سختی رشد خواهد کرد وآلمانی ها باید برای ضررو زیان در رفاه و درگیری های شدید توزیع آماده شوند.

در جریان بحث های بودجه‌ای اخیر در پارلمان آلمان رابرت هابک، وزیر اقتصاد فدرال آلمان اعتراف کرد که بله، آلمان مشکلات اقتصادی دارد. وی در عین حال گفت: اما این بدان معنا نیست که همه چیز در این کشور بد است. وی به منتقدان گفت که آلمان هنوز مکان جذابی برای سرمایه‌گذاران خارجی است و به آن‌ها درباره «بدگویی شکست‌خواهانه» نسبت به این مکان هشدار داد.

در ادامه آمده است: برخی با این پیشنهاد وزیر موافق هستند، البته تنها مشکل این است که درباره شرایط مکان در آلمان بد صحبت نمی شود، بلکه بد است و خیلی بد واقعا به قدری بد که آلمان در حال حاضر در تمام رتبه بندی های مربوطه به جایگاه پایین تنزل کرده است.

موسسه اقتصاد جهانی (IfW) در کیل هم یک بررسی را انجام داده که نشان می دهد اوضاع در یک پیش‌بینی رشد میان‌مدت چقدر بد است. بر این اساس، حجم تولید کالاها و خدماتی که اقتصاد آلمان می تواند با استفاده از ظرفیت معمولی تولید کند، احتمالاً طی چند سال آینده تنها به طور متوسط ​​0.4 درصد در سال افزایش می یابد که این کمتر از یک سوم میانگین بلندمدت 1.3 درصدی است.

دلیل اصلی چشم انداز ضعیف رشد، وضعیت نامطلوب جمعیت در آلمان است. بر اساس بررسی این انستیتو مهم اقتصادی نسل قوی‌تر بچه‌ها در چند سال آینده بازنشسته می‌شوند و به‌دنبال آن گروه‌های ضعیف‌تر خواهند آمد. از سال 2025 به بعد، اقتصاددانان کیل انتظار دارند که در مجموع، سالانه 200000 کارگر بیشتر از نیروی کار جدید عرصه را ترک کنند. این در حال حاضر شامل مهاجرت خالص سالانه 200000 کارگر از خارج از کشور است که بیش از حد معمول در گذشته است.

این بررسی نشان می دهد که فرصت های رشد نیز به دلیل بحران انرژی که عمدتاً در آلمان به خودی خود تحمیل می شود، کند می شود.

محققان انستیتو کیل می نویسند که زیان های تولید در صنایع انرژی بر از زمان شروع جنگ اوکراین احتمالاً ماهیت دائمی می یابند. این امر در مورد صنعت خودروسازی نیز صدق می کند که ظرفیت تولید آن به دلیل تغییر به خودروهای برقی در حال کاهش است. در این بررسی آمده است: آلمان بخش بزرگی از ظرفیت تولید خود را قربانی سیاست حفاظت از آب و هوا می کند اما به تنهایی نمی تواند از آب و هوای جهانی محافظت کند زیرا این یک کالای عمومی جهانی است. آلمان چیزهای زیادی از دست می دهد، اما دنیا چیزی به دست نمی آورد.

اقتصاددانان IfW هشدار می دهند: رشد کمتر همیشه دامنه توزیع را محدود می کند و تعداد افرادی که در سنین پیری مستحق مزایای اجتماعی هستند افزایش می یابد. آن ها این طور بیان می کنند که اگر کیکی که گرسنه های بیشتری دور آن جمع می شوند دیگر رشد نکند ، دعوای تلخی برای تکه های کمیاب در می گیرد.

درخواست محققان برای راه اندازی مجدد نیروگاه‌های هسته‌ای

کارشناسان این بررسی بر این باورند که مطمئناً می توان از فرسایش پتانسیل رشد جلوگیری کرد. با این حال، برای انجام این کار، دولت فدرال آلمان باید چرخشی 180 درجه ای در سیاست اقتصادی ایجاد کند. محققان این بررسی می گویند: دولت باید مالیات، عوارض و هزینه های بوروکراتیک را کاهش دهد تا مکان را برای کارگران واجد شرایط خارج از کشور جذاب کند. باید نیروگاه های هسته ای از کار افتاده را دوباره آنلاین کند و نیروگاه های هسته ای جدید و مدرن بسازد تا با افزایش عرضه برق، قیمت انرژی را کاهش دهد. باید هزینه های اجتماعی و یارانه ها را به شدت کاهش دهد تا وجوه آزاد شده را در نوسازی زیرساخت ها و آموزش سرمایه گذاری کند و باید مشوق ها را برای ساعات کاری طولانی تر از طریق اضافه و کسر مناسب به مستمری های سالمندی افزایش دهد.

اما در برلین چیزی از اینها شنیده نمی شود. اینها چشم اندازهای خوبی برای آلمان به عنوان یک جایگاه اقتصادی نیست.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها