کد خبر: 688322
تاریخ انتشار :

هشدار امنیتی به خلبانان انگلیسی درباره چین

دستگاه‌های امنیتی انگلیس درباره هرگونه تلاش برای آموزش خلبانان جنگنده‌های چینی هشدار دادند.

هشدار امنیتی به خلبانان انگلیسی درباره چین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، دستگاه‌های امنیتی انگلیس درباره هرگونه تلاش برای آموزش خلبانان جنگنده‌های چینی هشدار دادند. به نوشته برخی رسانه‌های انگلیسی چنانچه خلبانان این هشدار را نادیده بگیرند و در حال آموزش خلبانان جنگنده چینی دستگیر شوند با مجازات زندان مواجه می‌شوند.

لندن مدعی است که در پی نگرانی‌های جدی درباره جاسوسی پکن در این کشور و افشای آموزش خلبانان چینی از جانب افسران خلبان انگلیسی این تصمیم گرفته شده است.

پارسال فاش شد که حدود ۳۰ افسر خلبان سابق نیروی هوایی سلطنتی انگلیس در حال آموزش خلبانان چینی هستند که با دستمزدهای هنگفت سالانه ۲۴۰ هزار پوند جذب چین شده‌اند.

برخی رسانه‌ها نوشتند اکنون هر افسر سابق نیروهای مسلح انگلیس که به آموزش نظامیان خارجی در سراسر جهان بپردازند، می‌توانند بر اساس قانون امنیت ملی تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

نشریه سان به نقل از گرانت شاپس، وزیر دفاع جدید انگلیس نوشت: هر کسی که با آموزش نظامیان رقبای ما علیه منافع انگلیس عمل کند، باید انتظار داشته باشد که تحت تعقیب قرار گیرد و به دست عدالت سپرده شود.

مقامات لندن نگرانند اسرار ملی انگلیس به ویژه امور نظامی، حین آموزش نیروهای مسلح سایر کشورها لو برود و به تضعیف نیروهای مسلح این کشور بینجامد.

در چند سال اخیر دولت انگلیس، چین هراسی را در دستور کار قرار داده است هر چند که جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلیس به تازگی و پس از پنج سال به عنوان نخستین مقام ارشد دولت انگلیس به چین سفر و با همتای چینی خود و برخی دیگر از مقامات این کشور دیدار و گفتگو کرد که البته با انتقاد مخالفان چین همراه بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها