کد خبر: 689219
تاریخ انتشار :

واکنش دفتر آیت الله سیستانی به فاجعه آتش‌سوزی در الحمدانیه عراق

دفتر مرجعیت عالی دینی عراق در نجف اشرف از حادثه هولناک آتش سوزی در شهرستان الحمدانیه استان نینوا که دهها کشته به جا گذاشته ا ست، ابراز تاسف و با خانواده های قربانیان ابراز همدردی کرد.

واکنش دفتر آیت الله سیستانی به فاجعه آتش‌سوزی در الحمدانیه عراق
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در بیانیه دفتر مرجعیت عالی دینی عراق آمده است که مرجعیت عالی دینی از حادثه آتش سوزی هولناک در شهرستان الحمدانیه که صدها قربانی و مصدوم به جا گذاشت، ابراز تاسف و تاثر می کند.

بیشتر بخوانید

آمادگی ایران برای کمک به آسیب دیدگان حادثه آتش سوزی در عراق

آتش‌بازی، عروسی در عراق را به عزا تبدیل کرد/ 120کشته و بیش از 200 مصدوم/ اعلام 3 روز عزای عمومی

این بیانیه افزود مرجعیت به خانواده های داغدار تسلیت گفته و با آنها ابراز همدردی و همبستگی می کند و از خداوند تعالی مسئلت دارد به آنها صبر  و به مجروحان این فاجعه نیز شفای عاجل عنایت فرماید.

«سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز در پیامی در گذشت شهروندان عراقی در حادثه آتش‌سوزی نینوا را تسلیت گفت.

وی در این پیام آورده است: خبر آتش‌سوزی دهشتناک در منطقه حمدانیه در استان نینوا که شمار بالایی از قربانیان را در پی داشته که اکثراً از عزیزان مسیحی ما هستند، موجب تأثر شدید شد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق ضمن ابراز هم‌دردی با خانواده‌های عزادار از خداوند متعال خواست که مجروحان را لباس عافیت و سلامت بپوشاند و به خانواده‌ها صبر عنایت کند.

حکیم تاکید کرد که این حادثه دردناک و حوادث مشابه آن باید موجب توجه بیشتر به اهمیت اقدامات ایمنی برای جلوگیری از تکرار آنها شود.

وقوع آتش‌سوزی در یکی از تالارهای عروسی الحمدانیه، واقع در استان نینوای عراق که گفته می‌شود علت آن آتش‌بازی بوده است،  تاکنون120 کشته و 200 مصدوم به‌جای گذاشته است.

این آتش‌سوزی منجر به ریزش سقف تالار و محصور شدن جمعیت در داخل آن شد و عروسی را به عزایی در سطح عراق تبدیل کرد و گفته می‌شود داماد و عروس در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها