کد خبر: 689538
تاریخ انتشار :

شماری از عراقی‌ها در میدان التحریر بغداد تجمع کردند

یک روز مانده به سالروز تظاهرات دوم اکتبر در عراق، شماری از جوانان بغداد در میدان التحریر این شهر تجمع کردند.

شماری از عراقی‌ها در میدان  التحریر بغداد تجمع کردند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، گروه اندکی از مردم عراق امروز (یکشنبه) به مناسبت چهارمین سالگرد تظاهرات دوم اکتبر در میدان التحریر در مرکز بغداد جایی که تظاهرات یاد شده از آنجا کلید خورد، تجمع کردند.

تعدادی از تظاهرکنندگان در حالی پرچم عراق را در دست داشتند زیرِ بنای یادبود «آزادی» در میدان التحریر و در مقابل نیروهای پلیس ضدشورش این کشور که از شب گذشته در اطراف میدان التحریر مستقر شده بودند، تجمع کردند.

این تظاهرات نسبت به گذشته بسیار کم‌رمق و کم‌رنگ بود و باتوجه به شرایط رو به ثبات عراق که در سایه تلاش‌های دولت مورد حمایت ائتلاف چارچوب هماهنگی و نیروهای مسلح این کشور به ویژه الحشد الشعبی به وجود آمده است، گروه‌ها و احزاب سیاسی تاکنون برای برگزاری تظاهرات و تجمعات بیانیه‌ای منتشر نکرده اند.

تظاهرات دوم اکتبر ۲۰۱۹، با مشارکت اقشار جوان معترض به فساد و ضعف مدیریت دولتی و وجود سلاح بی ضابطه در عراق برگزار شد، اما با دخالت‌های خارجی به انحراف کشیده شد و در آن به روایتی، ۸۰۰ نفر کشته و شمار دیگری زخمی شدند. این تظاهرات به استعفای دولت عادل عبدالمهدی و برگزاری انتخابات پیش از موعد در عراق انجامید.

جنبش تشرین (اکتبر ۲۰۱۹) حرکتی جوان مدار برای برآورده شدن مطالبات برحق جوانان عراقی که اکثریت نیروهای سیاسی از پاسخ به انتظارات آن‌ها ناتوان بودند، بود که منجر به انتخاب «مصطفی الکاظمی» به عنوان نخست وزیر عراق شد، اما وی نیز نتوانست انتظارت مردم عراق را برآورده کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها