کد خبر: 690663
تاریخ انتشار :

جزئیاتی از عملیات طوفان الاقصی از نگاه «خالد مشعل»

رئیس حماس در خارج تاکید کرد: : طراحی عملیات طوفان الاقصی از قبل در داخل فلسطین و منحصرا توسط گردان‌های قسام انجام شده بود.

جزئیاتی از عملیات طوفان الاقصی از نگاه «خالد مشعل»
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، «خالد مشعل» رئیس جنبش حماس در خارج در گفتگویی تلویزیونی تاکید کرد: اتفاقات اخیر از ۷ اکتبر آغاز نشد، بلکه باید به قبل از آن و حتی قبل از اشغال سرزمین فلسطین و کشتار و آوارگی ملت فلسطین نگاه کرد.

وی افزود: اصول و قواعد قسام برای جنگ متکی به تعالیم و آموزه‌های دین اسلام است و همان‌گونه که شنیدید فرمانده قسام اعلام کرد که کسی حق کشتن کودکان، زنان و افراد سالخورده را ندارد.

مشعل تاکید کرد: شاید در جنگ اشتباهاتی اتفاق بیفتد، اما هرگز غیرنظامیان به طور عمد کشته نمی‌شوند. اگر قسام سلاح‌های دقیق و هوشمند در اختیار داشت، قطعا چنین اشتباهاتی نیز اتفاق نمی‌افتاد، اما در مقابل دشمن صهیونیستی و آمریکا و غرب به عنوان حامیانش عمدا دست به کشتار غیرنظامیان و حتی نسل‌کشی در غزه زدند.

رئیس حماس در خارج تاکید کرد: اگر یک طرف اشغالگر به ترکیه حمله کند و ارتش ترکیه از خود دفاع کند، آیا می‌توان مقابله با این دشمن متجاوز را تروریسم دانست؟

وی افزود: کسی که به شکست و تسلیم شدن عادت کرده، برایش سخت است که پیروزی و غلبه مقاومت را ببیند. زمانبندی عملیات طوفان الاقصی مرتبط با جنایات روزافزون رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و قدس بود. مقاومت در سرتاسر فلسطین حق و مشروع است و ادامه مقاومت مرتبط با ادامه اشغالگری است.

خالد مشعل تاکید کرد: طراحی عملیات طوفان الاقصی از قبل در داخل فلسطین و منحصرا توسط گردان‌های قسام انجام شده بود. جهانیان قبل و بعد از ۷ اکتبر سیاست‌های دوگانه‌ای در شیوه تعامل با قضیه فلسطین و حماس داشتند. یاسر عرفات قبل از دهه۹۰ تروریست بود و پس از معاهده اوسلو تبدیل به قهرمان صلح شد سپس دوباره او را تروریست خوانده و با استفاده از سم به شهادت رساندند.

وی افزود: مادامی که صاحب حقی، آن را با دست خود بگیر و پس از آن همه دنیا تو را به رسمیت خواهد شناخت، جهانیان تنها قدرتمندان را محترم می‌شمارند. دشمن شکست خورده از ملت و غیرنظامیان در غزه انتقام می‌گیرد.

رئیس حماس در خارج تاکید کرد: روابط خوبی با فتح داریم، آن‌ها برادران ما در میدان مقاومت هستند اما حساب تشکیلات خودگردان و محمود عباس جداست، تشکیلات خودگردان باید در کنار ملت باشد و در هر جایی از گزینه‌ها و خواسته‌های آن دفاع کند.

وی افزود: فلسطینیان از هر طرحی برای صلح استقبال کردند اما این طرح‌ها همگی به سبب زورگویی و جنایات رژیم صهیونیستی شکست خورده است. پذیرش مرزهای سال ۱۹۶۷ به خاطر حصول توافق فلسطینی و توافق عربی برای رسیدن به راه حلِ مشروط به عدم شناسایی رژیم صهیونیستی و تضمین حق بازگشت بود.

مشعل در پایان گفت: اکنون که دشمن به دنبال قتل و ادامه اشغالگری خود است، تنها می‌توان از مقاومت و پایداری سخن گفت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها