کد خبر: 690719
تاریخ انتشار :

هشدار درباره فاجعه بهداشتی در غزه/ سوخت بیمارستان‌ها تا چند ساعت دیگر تمام می‌شود

یک مسئول بیمارستان شهداء الاقصی در نوار غزه با اعلام اینکه سوخت بیمارستان‌ها تا چند ساعت دیگر تمام می‌شود نسبت به وقوع فاجعه بهداشتی در این منطقه در نتیجه تجاوزات رژیم اشغالگر هشدار داد.

هشدار درباره فاجعه بهداشتی در غزه/ سوخت بیمارستان‌ها تا چند ساعت دیگر تمام می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی ادامه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مراکز غیرنظامی غزه از جمله بیمارستان‌ها و هدف قرار دادن عامدانه آمبولانس‌ها و تجهیزات و تیم‌های پزشکی، «خلیل الدقران» رئیس اتحادیه پرستاران بیمارستان شهداء الاقصی در نوار غزه امروز نسبت به نابودی بخش بهداشت غزه در نتیجه تجاوزات مستمر اشغالگران هشدار داد.

خلیل الدقران در گفت‌وگو با المیادین اظهار داشت، میزان سوخت در بیمارستان‌های غزه بسیار محدود بوده و تنها برای چند ساعت کافی است. بیمارستان‌ها در نتیجه پایان ذخایر سوخت به تعطیلی کشیده می‌شود که این به معنای یک فاجعه بهداشتی در نوار غزه خواهد بود.

وی تاکید کرد، سراسر نوار غزه زیر بمباران دشمن اشغالگر قرار دارد و تعداد شهدا و مجروحان این بمباران‌ها بسیار بیشتر از ظرفیت بیمارستان‌هاست.

این مسئول بیمارستان شهداء الاقصی از جامعه بین‌المللی خواست تا اشغالگران را تحت فشار قرار داده و گذرگاه‌های بشردوستانه را برای انتقال تجهیزات حیاتی به نوار غزه باز کنند.

الدقران اعلام کرد که در نتیجه تجاوزات رژیم غاصب به نوار غزه تاکنون 15 تن از اعضای کادر پزشکی شهید و بیش از 40 نفر از آنها مجروح شده‌اند.

بیشتر بخوانید

تداوم کودک‌کشی اشغالگران/ درگیری گسترده در کرانه باختری و افزایش تلفات ارتش صهیونیستی

هنیه: دشمن بزدل توان مقابله با مردان ما را نداشت دست به کشتار زنان و کودکان زد

سازمان بهداشت جهانی: تخلیه شمال نوار غزه فاجعه‌بار خواهد بود

از سوی دیگر «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که 70 درصد از ساکنان غزه در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی، از ابتدایی‌ترین خدمات بهداشتی محروم هستند. همچنین پرسنل آمبولانس‌ها در نتیجه ویرانی گسترده‌ای که در محله‌های مسکونی و جاده‌ها رخ داده است با مشکل زیادی در زمینه انتقال قربانیان مواجه هستند.

خبرنگار المیادین نیز از کمبود قابل توجه تخت در بیمارستان‌های غزه به دلیل تعداد زیاد مجروحان خبر داده و اعلام کرد که تاکنون ده‌ها خانواده در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی نابود شده و اسناد هویتی آنها از بین رفته است.

بر اساس این گزارش طی 24 ساعت گذشته بیش از 300 فلسطینی در نوار غزه در نتیجه حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند.

وزارت بهداشت غزه در جدیدترین آمار خود اعلام کرد که تاکنون 2329 فلسطینی در تجاوزات دشمن صهیونیستی به غزه شهید شده‌اند که بیش از 66 درصد آنها زن و کودک هستند. همچنین آمار مجروحان نیز تا این لحظه 9042 تن اعلام شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها