کد خبر: 690754
تاریخ انتشار :

دردسرهای «طوفان الاقصی» برای کشورهای غربی/ مسئله فلسطین عامل تعیین کننده در انتخابات قاره اروپاست

تحلیلگران عرب معتقدند عملیات قهرمانانه و غافلگیرانه «طوفان الاقصی» چالشها و فرصت‌های سیاست خارجی کشورهای غربی از جمله اروپایی‌ها را بسیار پیچیده کرده است و آنها چه بخواهند و چه نخواهند مسئله فلسطین، مسئله همه جهان است.

دردسرهای «طوفان الاقصی» برای کشورهای غربی/ مسئله فلسطین عامل تعیین کننده در انتخابات قاره اروپاست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، تحلیلگران عرب تاکید دارند که نباید فراموش کرد که آرمان و مسئله فلسطین در میان ملت های اروپایی به شکل روز افزونی در حال مطرح شدن است .

بیشتر بخوانید

«طوفان الاقصی» و روند سازش رژیم با کشورهای عربی؛ فروپاشی یا تعویق موقت

عملیات «طوفان‌ الاقصی»؛ شکست غیر قابل ترمیم اسب بازنده

تحلیلگران عرب معتقدند عملیات قهرمانانه و غافلگیرانه «طوفان الاقصی» چالشها و فرصتهای سیاست خارجی کشورهای غربی از جمله اروپایی‌ها را بسیار پیچیده کرده است و آنها چه بخواهند و  چه نخواهند مسئله فلسطین، مسئله همه جهان است و با سانسورهای امپراطوری رسانه ای غرب و عوض کردن جای ظالم و مظلوم  هرگز حذف نخواهد شد.

این تحلیلگران می گویند : سال 2024 در اکثر کشورهای غربی سال برگزاری  انتخابات خواهد بود؛ اغلب سیاستمداران عملیات طوفان الاقصی را  از منظر یک فرصت یا  یک چالش و تهدید برای شانس خود در انتخابات می نگرند.

 تحلیلگران بر این باورند اکنون همگی مصلحت را در برقراری آرامش می دانند حتی کسانی که خواستار قطع  کمک رسانی و امداد رسانی به نوار غزه شده و  از رژیم تل‌آویو  حمایت عاطفی کردند اکنون در عقبگردی قابل تامل، شروع به پس گرفتن اظهارنظرهای افراط گرایانه خود علیه ملت فلسطین کرده اند که  از جمله این افراد می توان به  رهبر حزب کارگر انگلیس(کر استارمر) اشاره کرد.

تحلیلگران عرب تاکید دارند که نباید فراموش کرد که آرمان و مسئله فلسطین در میان ملت های اروپایی به شکل روز افزونی در حال مطرح شدن است  و درصد بسیار زیادی از چپگراهای غربی از  مسئله فلسطین حمایت می کنند. این در حالی است که بخش زیادی از راستگراهای غربی نیز از رژیم تل آویو حمایت می کنند، اما نکته قابل تامل آنکه حتی امروز نیز کفه ترازوی  انتخابات به نفع چپ‌هاست.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها