کد خبر: 690861
تاریخ انتشار :

ولیعهد سعودی «آنتونی بل ین کن» را چند ساعت معطل نگاه داشت

واشنگتن‌پُست در گزارشی فاش کرد که ولیعهد سعودی، «آنتونی بل ین کن» وزیر خارجه آمریکا را چند ساعت معطل نگاه داشت.

ولیعهد سعودی «آنتونی بل ین کن» را چند ساعت معطل نگاه داشت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، واشنگتن‌ پُست در گزارشی فاش کرد که سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به عربستان و برنامه دیدار وی با محمد بن‌ سلمان ولیعهد این کشور با حاشیه ای ناگوار برای نماینده دیپلماتیک واشنگتن همراه بود.

بر اساس اعلام این رسانه، وزیر خارجه آمریکا قرار بود عصرِ همان روز با محمد بن‌ سلمان ولیعهد سعودی دیدار کند؛ اما محمد بن‌ سلمان در اقدامی وزیر خارج آمریکا را چند ساعت معطل نگه‌ داشت و دیدار این دو صبح روز بعد برگزار شده است.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی یکشنبه هفته جاری گزارش داد: «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی در دیدار با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا بر لزوم توقف عملیات نظامی علیه غزه که طی آن افراد غیرنظامی قربانی می‌‎شوند، تاکید کرد.

بنابر این گزارش، وی در این دیدار بر لزوم افزایش تلاش‌ها در راستای رسیدن به توافق آتش بس و توقف درگیری‌ها در غزه تاکید کرده است.

ولیعهد عربستان سعودی همچنین به وزیر خارجه آمریکا گفته که محاصره غزه باید برچیده شده و تلاش‌ها برای ازسرگیری مذاکرات صلح فراهم شود.

بن سلمان در این دیدار به بلینکن اعلام کرده که عربستان سعودی با هدف قرار دادن غیر نظامیان و توقف فعالیت تاسیسات حیاتی در غزه مخالف است.

در روزهای اخیر رژیم صهیونیستی در واکنش به شکست مفتضحانه نظامی، امنیتی و اطلاعاتی برابر مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی، با استفاده از بمب‌ها و موشک‌های بسیار قوی و پیشرفته، زیرساخت‌های مسکونی و حیاتی نوار غزه را آماج حملات وحشیانه خود قرار داده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها