کد خبر: 691284
تاریخ انتشار :

محمود عباس: در سرزمین خود خواهیم ماند

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اجلاس صلح قاهره در خصوص طرح تل‌آویو برای کوچاندن اجباری مردم فلسطین از نوار غزه هشدار داد و گفت که فلسطینی‌ها در سرزمین خود خواهند ماند.

محمود عباس: در سرزمین خود خواهیم ماند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، امروز (شنبه، ۲۱ اکتبر)، در «اجلاس صلح قاهره» که در حمایت از فلسطین برگزار شده، سخنرانی کرد.

وی در خصوص تلاش برنامه‌ریزی شده رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری ساکنان نوار غزه، تصریح کرد: ما این مهاجرت را نخواهیم پذیرفت و با وجود همه چالش‌ها در سرزمین خود باقی خواهیم ماند. درباره تجاوزهای اشغالگران، شهرک‌نشینان و افراطی‌ها علیه مقدسات خود در قدس و مسجدالاقصی هشدار می‌دهیم. کوچ نخواهیم کرد، کوچ نخواهیم کرد، کوچ نخواهیم کرد و در سرزمین خود باقی خواهیم ماند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر رد کشتار غیرنظامیان از هر دو طرف و ضرورت آزادی غیرنظامیان، اسرا و بازداشت‌شدگان تاکید کرد و از شورای امنیت خواست تا به وظیفه خود در قبال حمایت از مردم فلسطین و اعطای عضویت کامل به کشور فلسطین و به رسمیت شناخته شدن آن از سوی همه کشورها تاکید کرد.

وی افزود: ما درباره بیرون کردن فلسطینی‌ها از خانه‌هایشان و کوچاندنشان به غزه، کرانه باختری و قدس هشدار می‌دهیم. ما به مشروعیت بین‌المللی و توافقنامه‌های امضا شده برای دستیابی به اهداف ملی خود پایبندیم و درباره ادامه خشونت علیه غیرنظامیان از هر دو طرف هشدار می‌دهیم. امنیت و صلح محقق نخواهد شد، مگر با راه حل دو کشوری، پایان اشغالگری و حل و فصل مسئله آوارگان طبق قطعنامه‌های سازمان ملل با تضمین‌های بین‌المللی.

سالهاست که رژیم صهیونیستی درباره اسکان فلسطینی‌ها در سینای مصر سخن می‌گویند و ادعا می‌کند که شبه جزیره سیناء بهترین مکان برای فلسطینی‌ها است تا کشورشان را در آن‌جا برپا کنند! امری که با واکنش شدید مردم فلسطین و رهبران مقاومت آن و مقامات مصری مواجه است و تاکید می‌کنند که سرزمین سیناء متعلق به مصر است و فلسطین خود یک سرزمین است و کشور فلسطین در سراسر اراضی آنها تشکیل خواهد شد و مردم فلسطین هرگز مکانی را جایگزین وطن خود نمی‌کنند.

از آغاز دور جدید حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه از بیش از دو هفته پیش، رژیم صهیونیستی همسو با آمریکا، که همچنان با مخالفت قاهره با اسکان فلسطینی‌ها در صحرای سیناء مواجه بود، به ۱.۱ میلیون فلسطینی ساکن شمال نوار غزه در خصوص باقی ماندن در این منطقه هشدار می‌دهد و به‌ ‌آن‌ها توصیه می‌کند که به جنوب نوار غزه منتقل شوند. از سوی دیگر دولت آمریکا نیز به صراحت از خواسته رژیم اشغالگر برای انتقال فلسطینی‌های نوار غزه به نقطه‌ای به اصطلاح امن در شبه جزیره سیناء از طریق ایجاد یک کریدور بشردوستانه حمایت کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها