کد خبر: 657456
تاریخ انتشار :

محمود عباس از بایدن چه خواست؟

در نشست خبری در کرانه باختری، بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت: هدف راهکار دو دولتی به دلیل محدودیت‌های اعمال شده بر فلسطینی‌ها، ممکن است دست نیافتنی به نظر برسد و مردم فلسطین غمگین باشند. محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز گفت: از فرصت حضور بایدن در منطقه استفاده می‌کنم تا دستم را به سوی سران اسرائیل دراز کنم و صلح برقرار کنیم./فارس

محمود عباس از بایدن چه خواست؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رئیس‌جمهور آمریکا پس از دیدار با مقامات صهیونیست، با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، ظهر امروز (جمعه)، به «بیت لحم» رفت و با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد.

 منابع خبری می‌گویند که رئیس‌جمهور آمریکا پس از سفری دوروزه به سرزمین‌های اشغالی و دیدار با مقامات صهیونیست تنها به مدت کوتاهی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار خواهد داشت و به عربستان سعودی خواهد رفت.

بایدن پیش از دیدار با محمود عباس به یک بیمارستان در قدس شرقی رفت و گفت که آمریکا بیمارستان‌های شرق این شهر کمک مالی خواهد کرد.

طبق برنامه سفر بایدن، او پس از دیداری کوتاه با محمود عباس، به عربستان سعودی خواهد رفت و با «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی و «محمد بن سلمان»، ولی عهد سعودی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

قرار است که رئیس‌جمهور آمریکا در روز دوم سفر خود به عربستان سعودی در نشستی با حضور اعضای شورای همکاری خلیج فارس و سه کشور مصر، اردن و عراق شرکت کند.

عربستان سعودی، صبح امروز، رسما به شرکت‌های هواپیمایی رژیم صهیونیستی اجازه عبور حریم این کشور را داد. اداره کل هواپیمایی کشوری عربستان سعودی اعلام کرد که ریاض این تصمیم را «برای تکمیل کردن اقدامات لازم جهت تحکیم جایگاه عربستان به عنوان قطب جهانی متصل‌کننده سه قاره و جهت تقویت ارتباطات هوایی بین‌المللی» اتخاذ کرده است.

بازدید بایدن از بیمارستانی در قدس اشغالی

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در جریان سفر منطقه‌ای خود به غرب آسیا از یک بیمارستان محلی در قدس اشغالی نیز بازدید کرد.

به گزارش رویترز، بایدن در بازدید از این بیمارستان درباره اهمیت نقش پزشکان و کادر درمان در زندگی شخصی خود او که بار‌ها جان او و اعضای خانواده اش را نجات دادند، صحبت کرد. وی پس از بیان خاطرات شخصی به این نکته اشاره کرد که فلسطینیان هم حق دارند همچون اسرائیلی‌ها از خدمات درمانی خوب بهره‌مند شوند.

بایدن گفت: دسترسی به خدمات درمانی در زمان نیاز برای حفظ کرامت انسانی ضروری است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت، متعهد می‌شویم برای حمایت از بیمارستان‌های فلسطینی‌ها ۱۰۰ میلیون دلار اضافی کمک کنیم.

استقبال متفاوت خبرنگاران فلسطینی از بایدن

خبرنگاران در کنفرانس خبری «بایدن» و «محمود عباس» در فلسطین تیشرت شیرین ابوعاقله پوشیده‌اند.

 «شیرین ابوعاقله» هنگام پوشش خبری یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری رود اردن از ناحیه سر هدف گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و شهید شد.

تظاهرکنندگان خیابان منتهی به بیمارستان المطلع در قدس را همزمان با حضور بایدن در آن بستند

به گزارش خبرگزاری شهاب، منابع محلی گفتند: تظاهرکنندگان خیابان منتهی به بیمارستان المطلع در قدس اشغالی را همزمان با حضور جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در آن بستند.

تظاهرکنندگان همچنین تصاویر شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره را در دست داشتند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها