کد خبر: 691526
تاریخ انتشار :

حمایت اوباما از جنایت رژیم صهیونیستی در غزه

باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه حمایت و در عین حال اذعان کرد که وخامت وضعیت می‌تواند آنچه را که «حمایت جهانی از اسرائیل» خواند، نابود کند.

حمایت اوباما از جنایت رژیم صهیونیستی در غزه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، اظهارات اوباما و ادعاهای او درباره حماس در حالی مطرح شده که حملات اخیر رژیم صهیونیستی تاکنون به شهادت هزاران غیرنظامی در منطقه منجر شده است.

رئیس جمهوری سابق آمریکا در حالی از جنایات رژیم صهیونیستی حمایت می کند که بر اساس گزارش روز دوشنبه وزارت بهداشت غزه، بیش از ۵ هزار فلسطینی تاکنون در درگیری های این منطقه به شهادت رسیده اند که برآورد می شود دو هزار و ۵۵ نفر از آنها کودک و هزار و ۱۱۹ نفر زن باشند. در این حملات بیش از ۱۵ هزار نفر نیز مجروح شده اند.

تارنمای هیل نوشت: اوباما در بیانیه ای طولانی حملات حماس را محکوم و بر حق رژیم صهیونیستی در دفاع از خود و ضرورت پیروی از «قوانین بین المللی» تاکید کرد.

وی در این بیانیه نوشت: حتی زمانی که ما از اسرائیل حمایت می کنیم، باید روشن کنیم که چگونه جنگ کنونی با حماس را دنبال می کند. همان طوری که رئیس جمهور بایدن نیز بارها تاکید کرده است، این موضوع به ویژه اهمیت دارد که اسرائیل در پیشبرد راهبرد نظامی خود از قوانین بین المللی پیروی کند؛ از جمله قوانینی که خواستار خودداری تا حد ممکن از کشتار یا درد و رنج جمعیت غیرنظامی است.

رئیس جمهوری اسبق آمریکا افزود، حفظ قوانین بین‌المللی برای «ایجاد ائتلاف ها و شکل‌دهی افکار بین‌المللی حیاتی است» و تاکید کرد که انجام این وظیفه بسیار دشوار است.

وی خاطرنشان کرد عملیات نظامی اغلب جان غیرنظامیان را به خطر می اندازد.

اوباما در این بیانیه، درباره افزایش بحران انسانی در منطقه هشدار داد و به اقدام رژیم صهیونیستی در قطع انتقال مایحتاج ضروری به ساکنان غزه به دلیل حملات اشاره کرد و هشدار داد این امر می تواند حمایت از این رژیم را به خطر بیندازد.

رئیس جمهور سابق دموکرات آمریکا نوشت: تصمیم اسرائیل برای قطع دسترسی به غذا، آب و برق برای جمعیت تحت محاصره غیرنظامی نه تنها باعث بحران اوضاع انسانی می شود بلکه می تواند احساسات فلسطینی ها علیه اسرائیل را برای نسل ها جریحه دارتر و حمایت جهانی از اسرائیل را نابود کرده و به بهانه ای برای دشمنان تل آویو تبدیل شود و در بلندمدت بر تلاش ها برای صلح و ثبات در منطقه تاثیر بگذارد.

اوباما در پایان این بیانیه خودداری از یهودستیزی، اسلام ستیزی و احساسات ضد عربی و فلسطینی را خواستار شد و بار دیگر ضمن دفاع از رژیم صهیونیستی گفت فلسطینی ها هم نسل ها در سرزمین های مورد مناقشه زندگی کرده اند.

وی نوشت: اما اگر ما به باز نگه داشتن امکان صلح، امنیت و کرامت برای نسل‌های آینده کودکان اسرائیلی و فلسطینی – و همچنین فرزندان خودمان – اهمیت می‌دهیم، وظیفه همه ما است که در زمینه الگوسازی برای گفتار و رفتار خود و دنیایی که می‌خواهیم آنها به ارث ببرند، تلاش کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها