کد خبر: 692127
تاریخ انتشار :

سخنگوی وزارت دفاع چین: تاریخ 240 ساله آمریکا پر از جنگ و درگیری است

صد آنلاین | سخنگوی وزارت دفاع چین روز دوشنبه اظهار داشت که تاریخ 240 ساله آمریکا پر از درگیری است و این کشور معتاد به جنگ است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش صد آنلاین ، «وو کیان»، سخنگوی وزارت دفاع چین روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت که تاریخ آمریکا سراسر درگیری بوده و این کشور به جنگ اعتیاد دارد.

به گزارش منابع خبری، سخنگوی وزارت دفاع چین در نشست خبری اظهار داشت:«آمریکا معتاد به جنگ است. تاریخ ایالات متحده ۲۴۰ سال است، اما این کشور فقط ۱۶ سال را صرف جنگ نکرد. ایالات متحده ۸۰۰ پایگاه نظامی در ۸۰ کشور منطقه در سراسر جهان ساخت.»

سخنگوی وزارت دفاع چین ادامه داد:«هر کجا ماشین نظامی  آمریکا می رود، مردم رنج می‌برند.»

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز دوشنبه اعلام کرد که به دنبال ساخت بمب اتمی است که ۲۴ برابر قوی‌تر از بمب‌هایی است که در جنگ جهانی دوم بر ژاپن پرتاب شده است.پنتاگون به دنبال تایید و دریافت بودجه از کنگره برای ساخت یک نوع بمب گرانشی اتمی جدید است.

روز ششم آگوشت ۱۹۴۵، آمریکا نخستین بمب اتمی جهان را بر هیروشیما پرتاب کرد و ضمن نابودی این شهر، ۱۴۰ هزار نفر کشته شدند. این کشور تنها سه روز بعد، بمب دوم را بر روی شهر ناگازاکی پرتاب کرد که طی آن ۷۰ هزار نفر دیگر به خاک و خون کشیده شدند.

وزارت دفاع چین اخیر نیز اعلام کرد که گزارش پنتاگون درمورد جزئیات افزایش قدرت نظامی و زرادخانه‌ هسته‌ای چین پر از اغراق در مورد قدرت نظامی چین بوده است و در بیانیه‌ای از سوی سخنگوی این وزارت‌خانه از موضع‌گیری مقامات آمریکایی انتقاد کرد.

سخنگوی وزارت دفاع چین اظهار داشت: «ما نارضایتی شدید و مخالفت قاطع خود را با گزارش ارائه شده از سوی پنتاگون ابراز می‌کنیم. وو این گزارش را به عنوان یک تبلیغات اغراق‌آمیز و غیرواقعی در رابطه با تهدیدات نظامی چین که اصلا وجود ندارند، توصیف کرده است.»

سرهنگ وو کیان در ادامه از تلاش‌های پکن برای تقویت قدرت نظامی رو به رشد خود به عنوان  عامل بازدارنده برای حفاظت از منافع ملی این کشور و برابر جنگ‌های احتمالی آینده دفاع کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها