کد خبر: 692296
تاریخ انتشار :

ضرب‌الاجل ۲۴ ساعته پاکستان به مهاجرین افغان خاتمه یافت/ دستگیری‌های گسترده در راه است؟

صد آنلاین | مقامات پاکستان از ضرب الاجل ۲۴ ساعته پاکستان برای اخراج پناهجویان افغان هم‌زمان با فرا رسیدن ماه نوامبر خبردادند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش صد آنلاین ، مقامات پاکستان از ضرب الاجل 24 ساعته پاکستان برای اخراج پناهجویان افغان هم‌زمان با فرا رسیدن ماه  نوامبر خبر دادند و تأکید کردند علیه پناهجویان و مهاجران غیرقانونی که از بازگشت به کشورشان خودداری نمایند به صورت جدی‌تری اقدام خواهد شد.

مقام‌های ایالتی پاکستان افزودند: مهاجرانی که در اول ماه نوامبر خود را به مرزها می‌رسانند و می‌خواهند خارج شوند، مانعی سر راه‌شان نخواهد بود. اما کسانی که نتوانسته‌اند به مرزها برسند، بازداشت و به مراکز نگهداری منتقل خواهند شد.

 

مقامات ایالتی پاکستان افزودند: پناهجویانی که تا در اول نوامبر به مرز رسیده‌اند و می‌خواهند خارج شوند، مانعی نخواهند داشت، اما کسانی که نتوانسته‌اند به مرزها برسند، بازداشت و به بازداشتگاه منتقل خواهند شد.

بر اساس دستور وزارت بهداشت این کشور از زنان، کودکان و سالمندان نیز در این مراکز با احترام نگهداری و مراقبت می‌شوند.

بر اساس اعلام وزارت کشور پاکستان بیش از 4 میلیون مهاجر افغان در این کشور زندگی می‌کنند که از این میان حدود 1.7 میلیون نفر از آنها فاقد مدارک اقامت هستند.

سازمان عفو بین‌الملل روز سه‌شنبه از پاکستان خواست تا اخراج پناهجویان افغان را فوراً لغو کند. این سازمان حقوق بشری از کشورهای جهان نیز خواست که در حمایت مالی از پاکستان و پناه‌دادن به افغان‌ها سهم بگیرند.

سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید که اخراج پناهجویان افغان، به ویژه زنان و دختران را در معرض آزار و اذیت و سایر موارد نقض جدی حقوق بشر قرار می‌دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها