کد خبر: 692518
تاریخ انتشار :

فر انتکس کنترل های مرزی برای مهار پناهجویان را به مرزهای مولداوی و اوکراین می‌کشاند

آژانس حفاظت از مرزهای اتحادیه اروپا برای اولین بار به منظور مهار هجوم پناهجویان کنترل‌های مرزی در خارج از اتحادیه اروپا و در مرزهای بین اوکراین و مولداوی را انجام می‌دهد.

فر انتکس کنترل های مرزی برای مهار پناهجویان را به مرزهای مولداوی و اوکراین می‌کشاند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس شاو"، آژانس حفاظت از مرزهای اتحادیه اروپا فرانتکس برای اولین بار کنترل های مرزی را در خارج از اتحادیه اروپا و در مولداوی در مرز با اوکراین انجام می دهد. اتحادیه اروپا می خواهد با این اقدام به زعم خود جرایم سازمان یافته را مهار کند - و از ورود مواد مخدر، مهاجران غیرقانونی و سلاح به اتحادیه اروپا جلوگیری کند.

این اولین مورد عملیات در خارج از مرزهای اتحادیه اروپا برای فرانتکس است. به این ترتیب برای اولین بار، آژانس حفاظت از مرزهای اتحادیه اروپا به اصطلاح "بررسی های خط اول" را در خارج از اتحادیه اروپا انجام می دهد.

"پیوتر سویتالسکی"، سخنگوی این آژانس اروپایی در این باره گفت که این سطح جدیدی از همکاری با کشورهای همسایه اتحادیه اروپا است. فرانتکس در حال حاضر در پنج کشور خارج از اتحادیه اروپا فعال است که عبارتند از مولداوی، آلبانی، مونته نگرو، صربستان و مقدونیه شمالی.

وی افزود: این امر مستلزم توافق ویژه بین اتحادیه اروپا و کشور مربوطه است. به گفته این مقام اروپایی امروز 93 افسر فرانتکس با تجهیزات و خودروهای گشتی از این عملیات پشتیبانی می کنند. به عنوان مثال، آنها از مولداوی در اجرای کنترل های مرزی حمایت می کنند.

مولداوی که بین اوکراین و رومانی قرار دارد، مرکز اصلی جرایم سازمان‌یافته است. در عین حال این کشور ابزاری برای گسترش حفاظت از مرزها در مقیاس وسیع ندارد.

یلوا یوهانسون، کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا توضیح داد که به همین دلیل است که اتحادیه اروپا در اینجا فراخوانده شده است. "فرانتکس" در حال حاضر به صورت بسیار نزدیک با گارد مرزی مولداوی کار می کند. یوهانسون گفت که این کشور هنوز در اتحادیه اروپا نیست، اما نقش مهمی در حفاظت از آن ایفا می کند. به عنوان مثال در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و اسلحه. وی تاکید کرد: این مسئله در حال حاضر بسیار مهم است و متأسفانه بعد از جنگ اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

"لارس گردس"، معاون مدیر فرانتکس هم دربار تجارت غیر قانونی اسلحه در منطقه هشار داده و معتقد است به دلیل جنگ در اوکراین، دسترسی تقریباً بدون مانع به سلاح ها و مواد منفجره وجود دارد که بسیاری از آنها می توانند به طور بالقوه به بازار جنایتکاران ختم شوند.

لنا دوپون، نماینده پارلمان اتحادیه اروپا هم در این باره گفت که اتحادیه اروپا چاره‌ای جز آماده کردن حفاظت از مرزها در کشورهای همسایه برای آنچه ممکن است رخ دهد، ندارد. وی که سخنگوی سیاست داخلی احزاب متحد مسیحی در پارلمان اتحادیه اروپا هم است بر این عقیده است که توافق نامه های همکاری برای امنیت داخلی ضروری است. به گفته وی این همچنین یک همکاری و در نتیجه یک سیگنال سیاسی برای کشورهایی هستند که در روند نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا هستند.

جمهوری مولداوی نه فقط در مورد همکاری در مدیریت مرزها یا پذیرش پناهندگان اوکراینی بلکه در موضوعات دیگر هم شریک مهمی برای اتحادیه اروپا محسوب می شود. هنگامی که کمیسیون اتحادیه اروپا چهارشنبه آینده گزارش خود را در مورد پیشرفت اعضای جدید احتمالی به سمت پیوستن به اتحادیه اروپا ارائه می کند، اگر به مولداوی برای آغاز مذاکرات الحاق توصیه شود، تعجب آور نخواهد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها