کد خبر: 692525
تاریخ انتشار :

اعتصاب‌های گسترده بعد از بی‌نتیجه ماندن مذاکرات بر سر دستمزدها آلمان را فرا می‌گیرد

اتحادیه وردی بعد از مذاکرات بی‌نتیجه با کارفرمایان بر سر افزایش دستمزدهای کارکنان بخش خدمات عمومی برای برگزاری اعتصاب‌های هشدار دهنده سراسری در سراسر آلمان فراخوان داد.

اعتصاب‌های گسترده بعد از بی‌نتیجه ماندن مذاکرات بر سر دستمزدها آلمان را فرا می‌گیرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، شهروندان آلمانی باید برای اعتصاب های هشداردهنده سراسری و اقدامات اعتراضی کارمندان دولت در روزهای آینده آماده شوند. مدارس، بیمارستان های دانشگاهی، پلیس و اداره قضایی تحت تاثیر این اعتصاب ها قرار گرفته اند. اتحادیه وردی و انجمن کارمندان دولت dbb این خبر را روز جمعه در پوتسدام پس از دور دوم چانه زنی دسته جمعی برای بخش دولتی اعلام کردند که به گفته آنها ناموفق بود.

"فرانک ورنکه"، رئیس اتحادیه وردی آلمان پس از انجام این مذاکرات ناموفق گفت: کارفرمایان در دور دوم نیز پیشنهادی ارائه نکردند و تمام خواسته‌ها و انتظارات اساسی را رد کردند. وی تاکید کرد: کارفرمایان چشم خود را بر کمبود شدید پرسنل در خدمات عمومی ، استرس شدید بر کارمندان و دستمزد ناکافی می بندند. بنابراین، ما اعتصابات هشدار دهنده را در دوره قبل از دور بعدی مذاکرات به طور گسترده گسترش خواهیم داد.

اتحادیه ها خواهان 10.5 درصد درآمد بیشتر، اما حداقل 500 یورو دستمزد بیشتر هستند. بر اساس این خواسته ها استعدادهای جوان باید 200 یورو بیشتر دریافت کنند و دوره تعرفه باید 12 ماه باشد. برای برلین، هامبورگ و برمن، اتحادیه ها خواستار کمک هزینه ماهانه 300 یورویی از دولت شهری هستند. این خواسته ها به توافق نامه چانه زنی دسته جمعی از آوریل سال جاری برای دولت های فدرال و محلی مرتبط است.

در حالی که اتحادیه ها به شدت پشت خواسته های خود هستند و بر لزوم برآورده شدن آن تاکید دارند طرف مقابل در اجرای آنها تردید دارد. انجمن چانه زنی دسته جمعی ایالت های آلمان (TdL) به صراحت اعلام کرده بود که این تقاضاها را بسیار زیاد و غیرقابل تحمل می داند. آندریاس درسل، سناتور امور مالی هامبورگ (SPD) , مذاکره کننده TdL گفت: ما با توجه به شرایط کلی، بحث های بسیار فشرده، اما بسیار دشواری داشتیم. وی تاکی کرد: نتیجه گیری من به اندازه همکار ورنکه منفی نیست. وی علیرغم مشکلات و چالش ها، خوش بین است که می توان تا کریسمس به توافق رسید.

در این مذاکرات مسئله حقوق حدود 1.1 میلیون کارمند دولت مطرح است. حدود 1.4 میلیون کارمند دولتی دیگر نیز تحت تأثیر قرار می گیرند که معمولاً نتیجه به آنها منتقل می شود. مذاکرات برای معلمان مدارس، مدرسان دانشگاه ها و همچنین پرستاران و پزشکان در بیمارستان های دانشگاهی در حال انجام است. سیستم کیفری و سیستم قضایی آلمان هم به اندازه مهدکودک های برلین تحت تاثیر قرار گرفته است.

اتحادیه وردی از کارکنان AWO برلین خواسته است که در روزهای دوشنبه و سه شنبه دست به اعتصاب هشدار بزنند. بر این اساس تاریخ های بعدی 15 و 16 نوامبر است. این درخواست برای حدود 2000 کارمند در بخش رفاه اجتماعی است. مهدکودک ها، مشاوره مهاجرت و حمایت اجتماعی-آموزشی در مدارس هم تحت تاثیر این اعتصاب ها قرار می گیرند. به گفته وردی، دلیل این اعتصاب هشدار بن بست مذاکره جمعی بین اتحادیه و AWO برلین است. کمیسیون تعرفه وردی 13.5 درصد، اما حداقل 550 یورو حقوق بیشتر از ابتدای سال 2024 را طلب می کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها