کد خبر: 693488
تاریخ انتشار :

اوضاع تاثربرانگیز بیمارستان شهدای الاقصی غزه؛ حکّام عرب این صحنه‌ها را نمی‌بینند؟

با گذشت شش هفته از یورش وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی، صدها هزار نفر از ساکنین بخش شمالی این باریکه در نتیجه این حملات به مناطق مرکزی و جنوبی به ویژه بیمارستان و مراکز درمانی کوچ کرده‌اند.

اوضاع تاثربرانگیز بیمارستان شهدای الاقصی غزه؛ حکّام عرب این صحنه‌ها را نمی‌بینند؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، در ششمین هفته از حملات اسرائیل به نوار غزه و همزمان با آواره شدن هزاران ساکن این باریکه از بخش شمالی، بیمارستان‌های بخش مرکزی و جنوبی با موج گسترده آوارگان جنگ روبرو شده‌اند.

در این میان راهروهای بیمارستان «شهدای الاقصی» در شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه نیز پذیرای صدها خانواده آواره و مجروح از حملات جنگنده های رژیم صهیونیستی به نوار غزه است.

یک پرستار این بیمارستان در تشریح آخرین وضعیت این مرکز درمانی به خبرنگار تسنیم در نوار غزه گفت: نیمی از مردم حاضر را مجروحان و نیمی دیگر را آوارگان تشکیل می دهند. به رغم شرایط خاص زخمی ها و مجروحین زن و مرد هیچ امکانی برای تفکیک بخش مردان و بانوان و رعایت حریم نداریم.

وی در ادامه افزود: با توجه به تجمع آوارگان و افراد بی خانمان در داخل راهروهای بیمارستان، امکان نقل و انتقال برانکارد بیماران را هم نداریم و از طرف دیگر به دلیل کمبود دارو و جیره بندی لوازم بهداشتی و دارویی، هر سرم  را برای دو بیمار استفاده می کنیم.

یک مجروح جنگ نیزد در تشریح شرایط خود پس از زخمی شدن در حملات رژیم صهیونیستی به خبرنگار تسنیم گفت: وضعیت در بیمارستان بسیار دشوار است.اما با این وجود خدا را شکر می گویم و هم به صهیونیست‌ها و حتی به همه اعراب که فقط ناظر این صحنه ها هستند می‌گویم که تنها خدا برای ما کافی است.

یک زن فلسطینی نیز به دلیل کوچ اجباری از شمال غزه به بیمارستان شهدای الاقصی در دیرالبلح پماه آورده بود به خبرنگار تسنیم گفت:  از شدت خستگی فقط دوست دارم کمی بخوابم. همه این مجروحان شرایط دشوار و سختی دارند و همه بدلیل نبود امکانات در بیمارستان روی زمین نشسته‌اند.

بیشتر بخوانید

تله مقاومت فلسطین برای ارتش اسرائیل در غزه چگونه کار می‌کند؟/گزارش اختصاصی

قصه سوزناک کودکان نوار غزه در زیر خروارها آوار/گزارش اختصاصی

نبرد طوفان الاقصی در شرایطی وارد سی و هشتمین روز خود شده است که ساعاتی قبل وزارت بهداشت فلسطین  اعلام کرد آمار شهدای تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی، 11180 شهید برجای گذاشته که در بین آن‌ها 4609 کودک و 3100 زن دیده می شوند. همچنین تعداد مجروحان نیز 28200  نفر اعلام شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها