کد خبر: 694997
تاریخ انتشار :

صدر الحسینی: رژیم صهیونیستی جنگ را در چندین جبهه باخت/ رجز خوانی اسرائیل «توخالی» است

کارشناس تحولات غرب آسیا معتقد است رژیم صهیونیستی بیش از مقاومت نیازمند آتش بس بود چراکه طی ۴۸ روز درگیری نتوانست بخش کوچکی از ادعاهای بزرگ خود را در میدان رزم بدست آورد لذا با پذیرش آتش بس کوشید بیش از گذشته بی‌آبرویی برای تل‌آویو به وجود نیاورد.

صدر الحسینی: رژیم صهیونیستی جنگ را در چندین جبهه باخت/ رجز خوانی اسرائیل «توخالی» است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 سید «رضا صدرالحسینی » کارشناس غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آتش بس میان حماس و رژیم صهیونیستی در نوار غزه گفت: مقاومت فلسطین از روز سوم عملیات پیروزمندانه طوفان الاقصی آمادگی خود را برای آتش بس اعلام کرد اما رژیم صهیونیستی به منظور جبران شکست‌های ترمیم ناپذیر خود و انجام اقداماتی برای جلوگیری از گسترش بی آبرویی و ضربه فنی شدن خویش این آتش بس را نپذیرفت و در مسیر انجام عملیات زمینی گام برداشت و کوشید در این زمینه دستاوردی داشته باشد.

این کارشناس تحولات غرب آسیا با بیان اینکه مقاومت فلسطین در ساعات اولیه بعد از طوفان الاقصی اعلام کرد که به نتایج مطلوب و نهایی این عملیات دست یافته‌است، اظهار داشت: این نتایج همان شکستن دو ستون فقرات نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی و بازگردندان فلسطین و آرمان فلسطین به صدر اخبار جهانی بود.

وی اقدام مقاومت فلسطین را واکنش طبیعی به سال‌ها جنایت صهیونیست‌ها دانست و افزود: این نکته حائز اهمیت است که مقاومت فلسطین برای تداوم صلح و عدالت، عملیات طوفان الاقصی را در واکنش به جنایات دراز مدت رژیم صهیونیستی انجام داد.

وی با اشاره به شکست‌هایی که ارتش صهیونیستی در طول جنگ غزه متحمل شده‌ است، تصریح کرد: با توجه به اینکه ارتش صهیونیستی نتوانست در عرصه عملیات زمینی دستآوردی داشته باشد لذا تل آویو بیش از مقاومت فلسطینی به آتش بس نیازمند بود چراکه در طول 48 روز گذشته نتوانست بخش کوچکی از ادعاهای بزرگ خود را در میدان بدست آورد. لذا تلاش رژیم اسرائیل بر این معطوف شد که بتواند با پذیرش آتش بسی که مقاومت فلسطین از روزهای نخست بیان کرده بود، شرایطی فراهم بیآورد که بیش از گذشته برای تل آویو بی‌آبرویی به وجود نیآید.

صدرالحسینی با تاکید بر اینکه مقاومت فلسطین اراده خود را درباره آتش بس بشردوستانه به رژیم صهیونیستی تحمیل کرد، گفت: این اراده مصمم و حمایت شجاعانه مردم غزه و سلاح مقاومت فلسطین بود که توانست بر تمام توانمندی‌ها و امکانات سیاسی، رسانه‌ای و اقتصادی رژیم صهیونیستی که مورد حمایت مستقیم نظام سلطه و ناتو قرار داشت، برتری یابد لذا نفس آتش‌بس بشردوستانه یک موفقیت و پیروزی است و ماهیت آن به مفهوم ضربه فنی شدن رژیم صهیونیستی در زمین فلسطین است.

وی درباره تهدید مقامات رژیم صهیونیستی به تداوم حملات به نوار غزه  پس از اتمام مدت آتش بس گفت: رجز خوانی‌های رژیم صهیونیستی درباره تداوم عملیات، سخنان بیهوده و توخالی است که خود بهتر از هر کس دیگر می‌داند امکان شروع جنگ بعدی علیه مقاومت فلسطینی وجود نخواهد داشت زیرا در شرایطی که ارتش صهیونیستی در آمادگی کامل به سر می‌برد، خودروهای رزهی‌اش در منطقه مستقر بودند، فرمانده‌هان ارتش اسرائیل در وضعیت آماده باش کامل به سر می‌بردند و نیروهای عملیاتی در صحنه حاضر بودند،  رژیم صهیونیستی نتوانست به یک دستاورد نظامی دست پیدا کند.

این کارشناس تاکید کرد: برهمین اساس، امکان شروع مجدد عملیات علیه مقاومت فلسطینی نخواهد داشت و این درحالی است مقاومت انگشت خود را روی ماشه قرار داده و کوچک‌ترین تحرک نظامی علیه مردم غزه را با کمال قدرت پاسخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید

هشدار حماس درباره نقض توافق آتش بس از سوی رژیم صهیونیستی

این کارشناس تحولات غرب آسیا به شرایط داخلی رژیم صهیونیستی و ضربات سنگین اقتصادی ناشی از جنگ غزه اشاره و تصریح کرد: فشار اقتصادی ناشی از این جنگ آنقدر زیاد بوده که وزیر اقتصاد این رژیم گفته‌ است: اسرائیل بابت جنگ غزه روزانه افزون بر 600 میلیون دلار متحمل زیان می‌شود و شرایط اقتصادی کشور در وضعیت شکنندگی قرار گرفته‌ است. به همین دلیل، رژیم صهیونیستی شماری از نیروهای نظامی خود را از پادگان‌ها به مراکز اقتصادی فراخوانده‌ است لذا با توجه به کاهش در آمدهای رژیم صهیونیستی و عدم توانمندی روحی و روانی نیروهای نظامی و ساکنان سرزمین‌های اشغالی، امکان شروع یک جنگ دوباره علیه مردم غزه را نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه پس از اتمام مدت آتش بس، مقاومت فلسطین بیش از گذشته آمادگی دارد، اظهار داشت: این آمادگی چشم اندازی از تحولات روزهای آینده فلسطین برای ما ترسیم می‌کند که طی آن رژیم صهیونیستی از ترس وارد شدن ضربات هولناک دیگری، درخواست تمدید آتش بس بشر دوستانه را داشته باشد که البته این یک پیش بینی است.

صدرالحسینی با تاکید بر بازنده بودن رژیم صهیونیستی در جنگ غزه گفت: در جریان حمله نظامیان این رژیم به نوار غزه در 92 کشور جهان بیش از 4 هزار راهپیمایی، تجمع و تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی برگزارشد. در حقیقت، این رژیم خود را در چند جبهه بازنده می‌داند اول، جبهه نظامی ، دوم جبهه سیاسی داخلی، سوم 3 جبهه بین‌المللی لذا تمام تلاش رژیم صهیونیستی این است که  این بازندگی، ضربه فنی شدن و بی آبرویی افزایش پیدا نکند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها