کد خبر: 695118
تاریخ انتشار :

احتمال تجهیز اوکراین به جت‌های «میراژ-۲۰۰۰»

منابع خبری روز دوشنبه مدعی شدند گفت‌وگوهایی بین فرانسه با اوکراین برای ارسال جنگنده‌های «میراژ-۲۰۰۰» در جریان است.

احتمال تجهیز اوکراین به جت‌های «میراژ-۲۰۰۰»
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، منابع خبری نظامی روز دوشنبه مدعی شدند که گفت‌وگوهایی بین فرانسه با اوکراین برای ارسال جت‌های «میراژ-۲۰۰۰» در جریان است.

به گزارش «وبگاه بالگرین میلیتری» به نقل از وبگاه «اینتلیجنت آنلاین» گفت‌وگوهایی برای انتقال جت‌های «میراژ-۲۰۰۰» ساخت فرانسه به اوکراین بین نمایندگان فرانسه و اوکراین در جریان بوده است.

بر اساس این گزارش، وزاری دفاع دو کشور فرانسه و اوکراین گفت‌وگوهایی را در این زمینه انجام داده‌اند. یکی از مواردی که شاید مانع این انتقال شود ترس فرانسه از بدتر شدن روابط با روسیه است.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اخیرا گفت که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه می‌تواند تمام جنگنده‌های اف-۱۶ وعده داده شده غرب به اوکراین را در ۲۰ روز سرنگون خواهند کرد.

روزنامه فرانسوی «فیگارو» نیز مدعی شده که ۳۰ خلبان اوکراینی برای پرواز با جنگنده‌های فرانسوی میراژ-۲۰۰۰ آموزش دیده‌اند. این آموزش در ۲ پایگاه هوایی فرانسه در «مونت دو مارسان» و «نانسی» برگزار شد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین از همه کشورها درخواست کرده که برای تقویت دفاع اوکراین جنگنده به این کشور بفرستند. اوکراین آرزوی دستیابی به دستکم ۴۰ هواپیمای جنگی میراژ-۲۰۰۰ را دارد.

قبل از نهایی کردن هرگونه تحویل، وزارت دفاع فرانسه چند مورد مهم را بررسی خواهد کرد که شامل نقش حیاتی و کارآیی این تسلیحات برای ارتش اوکراین و اطمینان از اینکه امکان تشدید خصومت با روسیه وجود ندارد، خواهد بود.

رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس نیز اعلام کرده که روسیه به منظور تقویت پدافند هوایی خود، سامانه‌های راهبردی پدافند هوایی را از منطقه راهبردی «کالینینگراد» به مناطق عملیاتی اوکراین منتقل کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها