کد خبر: 695432
تاریخ انتشار :

روند محاکمه نتانیاهو از سر گرفته می‌شود

شبکه ۱۲ اسرائیل خبر داد که جلسات دادگاه نتانیاهو هفته آینده برای شنیدن سخنان شاهدان و طرف‌های مختلف، از سر گرفته می‌شود.

روند محاکمه نتانیاهو از سر گرفته می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، در حالی که اسرائیل در کشاکش جنگ غزه به سر می‌برد، شبکه ۱۲ این رژیم از آغاز جلسات محاکمه بنیامین نتانیاهو، از هفته آینده خبر داد و روزنامه هاآرتص نیز نوشت که جلسه دادگاه نتانیاهو از روز یکشنبه هفته آینده از سر گرفته می‌شود.

در این راستا «یاریو لیوین» وزیر دادگستری اسرائیل روز گذشته دستور از سرگیری فعالیت تمامی دادگاهها را صادر کرد که دادگاه محاکمه نتانیاهو نیز شامل آن می‌شود.

نخست‌وزیر اسرائیل در ارتباط با سه پرونده به رشوه‌خواری، کلاهبرداری و خیانت در امانت متهم است و جلسات دادگاه او از سال ۲۰۲۰ آغاز شده، هرچند نتانیاهو این اتهامات را با انگیزه سیاسی می‌داند.

خبر از سرگیری جلسات دادگاه نتانیاهو، آن هم در میانه جنگ در غزه، در حالی است که طی هفته‌های گذشته بسیاری از منابع اسرائیلی از پایان عمر سیاسی نتانیاهو سخن گفته‌اند.

در این راستا یک عضو ارشد حزب لیکود (به رهبری نتانیاهو) روز سه شنبه به روزنامه یدیعوت احارانوت گفت که طی روزهای اخیر رایزنی‌های محرمانه در داخل حزب در خصوص آینده سیاسی بنیامین نتانیاهو و برکناری او انجام شده است.

او با بیان اینکه نتانیاهو از کودتای سیاسی علیه خود در داخل حزب لیکود واهمه دارد گفت اعضای حزب امکان رأی عدم اعتماد به نتانیاهو را بررسی کرده‌اند و نام چند فرد نیز برای جانشینی او مطرح است.

این عضو ارشد حزب لیکود، یکی از این افراد را «یولی آدلشتاین» رئیس کمیته روابط خارجی کنست عنوان کرد و گفت که احتمال دارد او به شکل موقت تا زمان برگزاری انتخابات درون حزبی برای انتخاب رهبر جدید حزب، جانشین نتانیاهو و نخست‌وزیر شود.

نتانیاهو روز جمعه به صورت انفرادی با چند تن از اعضای کنست دیدار کرد. یکی از مقامات لیکود پس از این دیدار گفت: «نتانیاهو از صحبت در مورد جایگزینی خود می‌ترسد و می خواهد مطمئن شود که کسی به کودتا علیه او نمی‌پیوندد».

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها