کد خبر: 696947
تاریخ انتشار :

ملاقات وزرای خارجه ایران و اندونزی در حاشیه نشست ژنو

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس مجمع جهانی پناهندگان در ژنو، با رتنو مر سودی وزیر خارجه اندونزی دیدار و گفتگو کرد.

ملاقات وزرای خارجه ایران و اندونزی در حاشیه نشست ژنو
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، امیرعبداللهیان با اشاره به لزوم افزایش تلاش مشترک برای توسعه روابط دوجانبه، بر اهمیت اجرای توافقات میان رؤسای دو کشور تاکید کرد و در همین راستا از همتای خود جهت سفر به تهران دعوت نمود. 

امیرعبداللهیان در ارتباط با مسئله فلسطین گفت موضوع اول در غزه، پایان دادن به حملات رژیم صهیونیستی است. وی افزود آمریکا و رژیم اسرائیل با توجه به‌ ناکامی در تحقق هیچیک از اهداف اعلام شده خود در جنگ علیه غزه، با تداوم جنگ بدنبال تکمیل بررسی‌ها و طراحی‌های خود برای غزه پساجنگ هستند. 

امیرعبداللهیان تاکید کرد که آمریکا باید به درستی درک کند که عدم توقف جنگ علیه غزه، می‌تواند اوضاع را پیچیده تر کرده و شرایط در منطقه از کنترل خارج شود. 

بیشتر بخوانید

دیدار امیرعبداللهیان با میقاتی در ژنو

امیرعبداللهیان: آمریکا برغم ارسال پیام‌های مکرر خویشتنداری یک طرف جنگ علیه غزه است

الصفدی در دیدار با امیرعبداللهیان: اردن طرح‌های توسعه طلبانه اسرائیل را نخواهد پذیرفت

رتنو مرسودی نیز با ابراز خرسندی از تداوم مشورت‌های مشترک در خصوص موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای، شرایط در غزه را سخت و نگران کننده توصیف کرد و بر لزوم ادامه تلاش ها بمنظور پایان دادن به حملات علیه غزه و توقف جنگ تاکید کرد. 

وزیر خارجه اندونزی با اشاره به نشست سران کشورهای اسلامی در ریاض گفت، نشست ریاض یک پیام مهم‌ داشت و آن اینکه کشورهای اسلامی متحد هستند.

وی با اشاره به نتیجه رأی گیری روز گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل، آن را نشان دهنده بزرگتر شدن حمایت جهانی از آتش‌بس دانست.

وزیر خارجه اندونزی مسئله آتش بس را مهم و اولویت اول در غزه دانست و گفت لازمست برای این منظور تلاش ها ادامه یابد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها