کد خبر: 697642
تاریخ انتشار :

حکیم: حمایت آمریکا از کشتار در غزه، تحریک احساسات مسلمانان است

سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق خطاب به معاون وزیر خارجه آمریکا گفت که حمایت از کشتار مردم غزه، تحریک احساسات همه مسلمانان است.

حکیم: حمایت آمریکا از کشتار در غزه، تحریک احساسات مسلمانان است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دفتر رسانه‌ای جریان حکمت ملی عراق در ایران گزارش داد که حکیم در دیدار با «ویکتوریا نولاند»، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی و «آلینا رومانوسکی»، سفیر آمریکا در بغداد، تحولات سیاسی عراق و منطقه و روابط بغداد و واشنگتن در راستای خدمت به منافع و حاکمیت عراق را بررسی کرد. 

بر اساس این گزارش، در این دیدار که در دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد، حکیم با اشاره به ثبات سیاسی، اجتماعی و امنیتی حاکم در عراق، بر اهمیت تقویت آن و تبدیل آن به ثبات دائمی که ضامن توسعه پایدار در کشور باشد، تاکید کرد.

بیشتر بخوانید

حکیم در دیدار سفیر آمریکا: همه طیف‌های ملت عراق باید در دولت حضور داشته باشند

وی ضمن تبریک به همه گروه‌هایی که در انتخابات پیروز شده‌اند، بر اهمیت این انتخابات در تحکیم تمرکززدایی و بهبود وضعیت استان‌ها با تشکیل حکومت‌های محلی توانمند در ارائه خدمات و تحقق مطالبات تاکید کرد و خواستار هم‌افزایی میان دولت مرکزی و حکومت‌های محلی با محور قرار دادن خدمات شد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین با اشاره به مسأله فلسطین تاکید کرد که حمایت از کشتارهای جاری، تحریک احساسات همه مسلمانان است.

حکیم در ادامه از جامعه جهانی و ایالات متحده خواست که به مسئولیت خود در قبال جلوگیری از کشتار دسته‌جمعی در غزه عمل کنند. 

وی در پایان خواستار آتش‌بس و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه و بازگشت آوارگان و نیز بازگشت اوضاع غزه به وضعیت طبیعی و مناسب برای زندگی شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها