کد خبر: 698066
تاریخ انتشار :

رشد تمایل به خودکشی در بین نظامیان صهیونیست

روزنامه صهیونیستی "یدیعوت احرونوت" با اشاره به افزایش تمایل به خودکشی در میان نظامیان صهیونیست، از راه اندازی تیم های روان شناسی برای کمک به این افراد خبر داد.

رشد تمایل به خودکشی در بین نظامیان صهیونیست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، بخش توانبخشی ارتش رژیم صهیونیست برای کمک به نظامیانی که تمایل به خودکشی دارند و از اضطراب جنگ در غزه رنج می برند، تیمی از پرستاران و روانپزشکان را برای کمک به آن ها تشکیل داده است.

چندی قبل هم شبکه صهیونیستی "کان" در گزارشی در این رابطه اعتراف کرد که بیش از دو هزار نظامی در جنگ زمینی علیه نوار غزه به دلیل مشکلات روحی و روانی مجبور به مراجعه به روانپزشک شده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است که این افراد به دلیل دشواری های جنگ در نوار غزه به عنوان آسیب دیده و زخمی دسته بندی شده و افسران سلامت روانی آنها را مورد مداوا قرار می‌دهند.

خودکشی نظامیان صهیونیست که دچار اختلالات روانی هستند به یک پدیده شایع تبدیل شده و بارها رسانه های صهیونیستی از خودسوزی، به دار آویختن و شلیک گلوله به خود توسط نیروهای نظامی خبر داده اند.

اگرچه رژیم صهیونیستی از به‌روزرسانی آمار خودکشی‌ها در میان نظامیان خود در پی عملیات طوفان الاقصی خودداری کرده است، اما بررسی‌های پیشین نشان می‌دهد که خودکشی در میان نظامیان صهیونیست در سال ۲۰۲۲ رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و نخستین عامل مرگ‌ومیر در میان این افراد بوده است.

عمده نظامیان صهیونیستی که در سال ۲۰۲۲ دست به خودکشی زده بودند، مرد بودند.

با وجود آمار نگران‌کننده مربوط به خودکشی در ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲ دهه گذشته، بودجه و تلاش‌های در چارچوب درمان مسائل مربوطه کاهش یافته است.

یک مقام صهیونیست، می‌گوید: خودکشی پدیده‌ای مهم در ارتش اسرائیل است؛ پدیده‌ای مبرم که قابل انکار یا سرپوش گذاشتن نیست؛ به نظر می‌رسد ارتش در نهایت ناچار به ارائه اطلاعات در این باره شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها