کد خبر: 698369
تاریخ انتشار :

شیب صعودی جرم و جنایت در انگلیس/چاقوکشی در کریسمس، یک کشته بر جای گذاشت

پلیس پایتخت انگلیس، هم زمان با افزایش آمار جرم و جنایت در این کشور از کشته شدن یک نفر بر اثر حمله با چاقو در شب کریسمس خبر داد.

شیب صعودی  جرم و جنایت در انگلیس/چاقوکشی در کریسمس، یک کشته بر جای گذاشت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، پلیس متروپلیتین روز سه‌شنبه اعلام کرد که دو مرد و دو زن را به ظن مشارکت در این حادثه، در نخستین ساعات بامداد امروز در مرکز لندن دستگیر کرده است. طبق گزارش این نهاد امنیتی، ماموران پلیس و نیروهای امدادی حوالی ساعت سه بامداد در نزدیکی ایستگاه قطار «اولد استریت» حاضر شدند.

امدادگران تلاش کردند تا مرد ۴۹ ساله‌ای را که بر اثر چاقو زخمی شده بود، نجات دهند اما وی که هویتش اعلام نشده است، بر اثر شدت جراحت جان داد. پلیس در همین پیوند دو مرد ۴۹ و ۴۲ ساله و دو زن ۳۵ و ۴۴ ساله را به ظن قتل دستگیر کرده است.

تحقیقات درباره علت این اتفاق جریان دارد و پلیس جنایی انگلیس با خانواده مقتول در تماس است. این برای سومین بار طی هفت روز گذشته است که پایتخت انگلیس، شاهد صحنه چاقوکشی بوده است.

در تحولی دیگر، پلیس لندن از دستگیری یک پسر ۱۶ ساله به ظن حمله با چاقو به یک زن ۲۲ ساله در جنوب لندن خبر داد. این رویداد به گفته پلیس لندن یکشنبه شب رخ داد. پلیس و نیروهای امدادی حوالی ساعت ۱۰ شب در محل حادثه حاضر شدند. امدادگران تلاش کردند تا از طریق ارائه کمک‌های اولیه از مرگ قربانی جلوگیری کنند اما وی جان باخت.

بر اساس اعلام پلیس، ۱۹ دسامبر هم یک مرد ۲۲ ساله به فرد ۲۷ ساله‌ای در منطقه کرویدون واقع در جنوب لندن با چاقو حمله کرد و او را به قتل رساند. متهم در شب کریسمس از سوی پلیس دستگیر شد.

بر اساس آمارها، جرم و جنایت در انگلیس طی سه یک سال گذشته شتاب تندی به خود گرفته و شاخص‌ها در حال نزدیک شدن به آمار پیش از همه‌گیری کروناست. طبق آمار پلیس لندن، ۱۵ هزار و ۹۲۵ مورد حمله با چاقو در سال ۲۰۱۹/ ۲۰۲۰ یعنی پیش از آغاز کرونا ثبت شده است. این آمار در سال بعد به ۱۰ هزار و ۱۵۰ فقره کاهش یافت و در سال ۲۰۲۲/۲۰۲۱ میلادی به ۱۱ هزار و ۱۲۲ مورد رسید. بر اساس گزارش پلیس متروپلیتین، آمار چاقوکشی در سال ۲۰۲۳/۲۰۲۲ با یک هزار و ۱۶۶ مورد افزایش، به ۱۲ هزار و ۷۸۶ فقره رسید.

نشریه «ساندی‌تایمز» چاپ لندن در سال ۱۳۹۶ گزارش داد که آمار جرم و جنایت در پایتخت انگلیس برای اولین بار در تاریخ معاصر در مقایسه با نیویورک آمریکا پیشی گرفته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها