کد خبر: 698571
تاریخ انتشار :

انصار الله: آمریکا در القای تصور ناامن بودن دریای سرخ ناکام مانده است

صد آنلاین | انصار الله: آمریکا در القای تصور ناامن بودن دریای سرخ ناکام مانده است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش صد آنلاین ، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن، امروز (پنجشنبه، ۲۸ دسامبر)، در گفت‌وگو با شبکه «یورونیوز»، تصریح کرد که خطوط بین المللی در دریای سرخ  و عرب امن و پایدار است و روزانه صدها کشتی در دریای سرخ تردد می‌کنند. ائتلاف آمریکایی در دریای سرخ، صرفا برای حمایت از «اسرائیل» حضور دارد.

وی با اشاره به این‌که صنعاء ​به صراحت اعلام کرده تنها کشتی‌های اسرائیلی یا مرتبط به آن یا کشتی‌های به مقصد فلسطین اشغالی را هدف قرار می‌‌دهد، تاکید کرد: «این ائتلاف نتوانست این تصور را به جهانیان القا کند که در دریای سرخ و دریای عرب (مکران) خطراتی وجود دارد». 

 

 

در خصوص عدم مشارکت برخی کشورها مثل اسپانیا، فرانسه و ایتالیا در ائتلاف آمریکایی در دریای سرخ، عبدالسلام گفت: تردید و انفعال در خصوص پیوستن به این ائتلاف نتیجه فقدان مشروعیت قابل قبول از نظر اخلاقی و حقوقی است، این کشورها می‌دانند که کشتی‌های آنها هر روز از دریای سرخ عبور می‌کنند. نیروی دریایی یمن روزانه با همه کشتی‌ها در ارتباط هستند.

این مقام مسؤول یمنی تاکید کرد: «تلاش آمریکا برای تحت فشار قرار دادن برخی شرکت‌ها برای عبور نکردن از دریای سرخ، تلاشی برای باج‌گیری از برخی کشورهای جهان برای ورود به این ائتلاف برای حفاظت از اسرائیل است...دریای سرخ در امان است و باب‌ المندب برای همه کشتی‌ها حز کشتی‌های اسرائیل امن است».

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها