کد خبر: 698966
تاریخ انتشار :

این دارایی در یک سال سه برابر سود داد

بیت کوین علیرغم چالش‌های بسیار در ۲۰۲۳، ۱۵۴ درصد نسبت به بدترین روزهای خود در پایان ۲۰۲۲ افزایش قیمت داشته است.

این دارایی در یک سال سه برابر سود داد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش فوربز، بیت کوین علیرغم انتقادات مقامات آمریکا، دستگیری‌ها، پیگردهای قانونی و محکومیت سوپراستارهای سابق صنعت ارزهای مجازی و همچنین عدم شفافیت قانونی شدن کسب و کار ارزهای دیحیتال، ۱۵۴ درصد نسبت به بدترین روزهای خود در پایان ۲۰۲۲ افزایش قیمت داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، خوش بینی به وجود آمده در این صنعت بیشتر مربوط می‌شود به اینکه آمریکا احتمالاً مخالفت خود با صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین را کنار می‌گذارد. بدین ترتیب میلیاردها دلار تقاضا از سوی سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند مطمئن شوند دارایی‌هایشان قانونی هستند وارد این صنعت خواهد شد. سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند با پیچیدگی‌های کیف پول‌های دیجیتال مواجه نشوند.

بهبود شرایط ارزهای مجازی باعث شده کل بازار این صنعت ۱۱۰ درصد یک سال گذشته رشد داشته باشد و ارزش آن به ۱.۷۳ تریلیون دلار برسد. بیت کوین در حال حاضر نیمی از سرمایه‌های مجازی را به خود اختصاص داده و سهم آن از ۳۸ درصد در پایان ۲۰۲۲ فراتر رفته است. البته هنوز تا رکورد ۳ تریلیون دلاری که در نوامبر ۲۰۲۱ به آن رسیده بود فاصله دارد. ارزش بیت کوین در آن زمان به ۶۱۵۰۰ دلار رسیده بود.

سال ۲۰۲۳ با افزایش قیمت بیت کوین آغاز شد و دلیل آن خرید سرمایه‌گذاران بزرگ و سخت‌تر شدن استخراج این ارز مجازی بود. قیمت بیت کوین در ژانویه ۲۰۲۳ برای اولین بار از اوایل نوامبر سال قبل از آن به ۲۱ هزار دلار رسید.

ورشکستگی بانک‌های سیلورگیت‌کپیتال و سیلیکون‌ولی در اوایل ماه مارس باعث شد تمایل سرمایه‌گذاران به ارزهای مجازی به عنوان یک پشتوانه ایمن در برابر بحران‌های بانکی بیشتر شود. تصمیم دولت آمریکا برای حمایت از سپرده‌گذاران بانک اس وی بی ارزش بیت کوین را ۲۷ درصد بالا برد و به بیش از ۲۶ هزار دلار رساند.

برایانن آرمسترانگ، رئیس کوین‌بیس در ماه آوریل تهدید کرد اگر فضای قانونی آمریکا برای این صنعت شفاف‌تر نشود، این کشور را ترک خواهد کرد. این خبر قیمت بیت کوین را ۱۰ درصد پایین آورد.

شرکت بلک‌راک با سرمایه‌ای به ارزش ۸.۶ تریلیون دلار در ماه ژوئن درخواست تشکیل صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین را ثبت کرد. بدین ترتیب ارزش بیت کوین برای اولین بار از ماه مه ۲۰۲۲ به ۳۰ هزار دلار رسید.

سم بنکمن فراید، موسس و مدیرعامل سابق صرافی اف‌تی‌اکس در ماه نوامبر به جرم تقلب و کلاهبرداری محکوم شد و این اتفاق قیمت بیت کوین را تا ۳۷۳۰۰ دلار افزایش داد.

چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس بزرگترین صرافی ارز مجازی دنیا در ماه نوامبر به‌خاطر اتهام پولشویی از سمت خود استعفا داد؛ و در نهایت، در ماه دسامبر خوشبینی نسبت به ایجاد صندوق قابل معامله در بورس برای بیت کوین قیمت آن را برای اولین بار از آوریل ۲۰۲۲ به بیش از ۴۰ هزار دلار رساند. سرمایه‌گذاران نسبت به کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و تصویب این صندوق در ۲۰۲۴ خوشبین هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها