کد خبر: 699088
تاریخ انتشار :

تایوان:تایپه و پکن می‌توانند در کنار هم مسالمت آمیز زندگی کنند

صد آنلاین | رئیس تایوان بار دیگر خواستار گفت‌وگو میان طرفین به منظور همزیستی مسالمت آمیز با چین شد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش صد آنلاین ، ظهور چین به عنوان یک قدرت همتراز با آمریکا در نظام بین الملل اکنون به بزرگترین چالش استراتژیک ایالات متحده تبدیل شده است. این در حالی است که جنگ اوکراین در اروپا و جنگ غزه در خاورمیانه اکنون مانع از تمرکز آمریکا و گردش به شرق آسیا شده است، موضوعی که می‌تواند تبعات سنگینی برای این کشور به همراه داشته باشد. تایوان مهم‌ترین چالشی است که احتمال تقابل نظامی میان واشنگتن و پکن درباره آن وجود دارد. 

تسای اینگ ون، رئیس تایوان در سخنرانی خود به مناسبت آغاز سال میلادی جدید اعلام کرد تایپه و پکن باید یاد بگیرند که می‌توانند پس از یک دوره گفت‌وگو‌های طولانی، همزیستی مسالمت آمیزی با یکدیگر داشته باشند. 

 

وی خاطر نشان کرد: ما نه طرف مقابل را تحریک می‌کنیم و نه در مقابل آن‌ها تسلیم می‌شویم. ما موفق به جلب اعتماد جامعه بین المللی با اعتبار بی نظیر شده‌ایم و همکاری‌های خود را با شرکایی با حکومت‌های دموکراسی تعمیق بخشیده‌ایم. همین موضوع منجر به اعتماد جهانی به ما شده است و اکنون ما با چین با اعتماد و آرامش مواجه می‌شویم. 

سخنان رئیس تایوان پس از آن مطرح می‌شود که شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در سخنرانی خود در شب سال نو میلادی برای مردم کشورش از نیت خود برای اتحاد مجدد تایوان با سرزمین مادری سخن گفته بود. 

شی جین پینگ پیش‌تر نیز در سانفرانسیسکو طی دیداری که با بایدن داشت بر بازگشت تایوان تحت حاکمیت چین تاکید کرده بود. 

مقامات آمریکایی بار‌ها بر تعهد خود بر دفاع از جزیره تایوان در صورت حمله چین تاکید کرده‌اند. ارسال میلیارد‌ها دلار کمک تسلیحاتی به این جزیره بخشی از برنامه‌های واشنگتن برای تقویت تایپه محسوب می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها