کد خبر: 699659
تاریخ انتشار :

رسانه‌های صهیونیستی: هزینه بازسازی خانه‌ها در شهرک‌های اطراف غزه بیش از ۵۵۰ میلیون دلار است

رسانه‌های عبری گزارش دادند که بعد از عملیات ۷ اکتبر خسارت سنگینی به شهرک‌های اسرائیلی در اطراف نوار غزه وارد شده و هزینه بازسازی خانه‌ها دست کم به ۵۵۰ میلیون دلار می‌رسد.

رسانه‌های صهیونیستی: هزینه بازسازی خانه‌ها در شهرک‌های اطراف غزه بیش از ۵۵۰ میلیون دلار است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی نگرانی شدید صهیونیست‌ها درباره پیامدهای اقتصادی جنگ غزه، رسانه‌های عبری از خسارت سنگینی که شهرک‌های اطراف نوار غزه در پی این جنگ متحمل شده‌اند خبر دادند.

به گزارش رسانه‌های صهیونیستی بعد از عملیات طوفان الاقصی در 7 اکتبر، 1700 خانه در اطراف نوار غزه به شدت آسیب دیده است.

روزنامه اقتصادی عبری زبان کالکالیست در این زمینه به نقل از موسسه امنیتی-نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بعد از 7 اکتبر 1700 خانه در شهرک‌های اطراف غزه آسیب دیدند که هزینه بازسازی آنها دست کم 2 میلیارد شیکل ( واحد پول رژیم صهیونیستی) برابر با 550 میلیون دلار خواهد بود.

در شرایطی که بخش اقتصاد رژیم صهیونیستی از مهمترین بخش‌هایی است که تحت تأثیر پیامدهای مستقیم جنگ غزه قرار گرفته و منابع عبری گزارش‌های متعددی درباره عواقب این جنگ بر اقتصاد اسرائیلی‌ها منتشر کرده‌اند، اخیرا «تومر فدلون» و «استیون کلور» دو محقق و کارشناس صهیونیست در مقاله‌ای مشترک اعلام کردند که جنگ غزه تأثیر منفی بسیار زیادی بر اقتصاد اسرائیل خواهد داشت و هزینه مستقیم و غیرمستقیم آن به 200 میلیارد شیکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) معادل 55.3 میلیارد دلار می‌رسد.

بیشتر بخوانید

وال استریت ژورنال: اسرا و بحران اقتصادی تبدیل به 2 بار اضافی بر دوش اسرائیل در جنگ غزه شده‌اند

آمار جدید از خسارت‌های اقتصادی اسرائیل در جنگ غزه/ آوارگی بیش از 224هزار نفر و بحران در بازار کار صهیونیست‌ها

وزارت دارایی رژیم صهیونیستی نیز هشدار داد که جنگ غزه در صورت ادامه‌دار شدن، اقتصاد اسرائیل را در چند ماه باقی‌مانده سال جاری و سال آینده به‌شدت در معرض رکود قرار خواهد داد و وضعیت زمانی بدتر می‌شود که جنگ در چند جبهه گسترش یابد.

آژانس‌ها و مؤسسات مالی و اعتبارسنجی بین‌المللی همچون بلومبرگ و فیچ و استاندارد اند پورز تأکید کردند که اقتصاد اسرائیل به سمت یک چشم‌انداز منفی و وخامتی بی‌سابقه حرکت می‌کند.

یکی از بارزترین ضربات اقتصادی که رژیم صهیونیستی تاکنون با آغاز جنگ غزه متحمل شده این است که برای همه جهان روشن شد اقتصاد اسرائیل نیز همانند خودِ این رژیم، جعلی و کاملاً متکی به حمایت‌های غرب و آمریکاست.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها