کد خبر: 701342
تاریخ انتشار :

واکنش «فلای بغداد» به تحریم خزانه‌داری آمریکا

شرکت هواپیمایی «فلای‌ بغداد» امروز در واکنش به تحریم خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: تصمیم ایالات متحده بر اساس اطلاعات گمراه‌کننده و غیرواقعی اتخاذ شده و مبنای قانونی ندارد.

واکنش «فلای بغداد» به تحریم خزانه‌داری آمریکا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق به نقل از دویچه وله، شرکت هواپیمایی «فلای‌ بغداد» امروز سه شنبه اتهام آمریکا در مورد همکاری این شرکت با سپاه قدس را رد کرد.

شرکت هواپیمایی عراقی فلای‌ بغداد با صدور بیانیه‌ ای ضمن اعتراض به تحریم‌ های واشنگتن علیه خود، اقدام خزانه‌ داری آمریکا را فاقد وجاهت قانونی خواند و این وزارتخانه را متهم کرد که سند و مدرکی را نیز دال بر همکاری این شرکت با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ارایه نکرده است.

خزانه‌داری آمریکا دیروز دوشنبه با صدور بیانیه‌ ای فلای‌ بغداد و بشیر عبدالکاظم علوان الشبانی، مدیر عامل آن را به بهانه ادعایی «کمک به سپاه قدس»، تحریم کرد. در بیانیه خزانه‌ داری آمریکا ادعا شد که شرکت عراقی مذکور در «انتقال مواد و نیرو همکاری داشته که به تامین و پخش سلاح در منطقه توسط سپاه» کمک کرده است!

فلای بغداد اما در بیانیه خود می‌ گوید که «تصمیم ایالات متحده بر اساس اطلاعات گمراه‌ کننده و غیرواقعی» اتخاذ شده و مبنای قانونی ندارد.

این شرکت با بیان این که «سال ها تحت نظارت مستقیم دولت عراق به نمایندگی از سازمان هواپیمایی کشوری عراق و وزارت حمل و نقل» فعالیت کرده، از وزارت خزانه‌ داری آمریکا خواسته است تا برای تصمیم خود شواهد و مدرک مستندی را ارایه کند.

به گزارش دویچه وله، دارایی شرکت فلای بغداد و افراد مورد تحریم بنا بر تصمیم خزانه‌ داری آمریکا در این کشور مسدود شده‌ اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها