کد خبر: 701869
تاریخ انتشار :

یونیسف: کودکان غزه نمی‌توانند واکسن‌های معمول خود را دریافت کنند/ افزایش خطر ابتلا به فلج اطفال و ذات‌الریه

صندوق کودکان سازمان ملل با اشاره به وضعیت فاجعه‌بار کودکان در نوار غزه بعد از جنگ وحشیانه‌ای که رژیم اشغالگر علیه این منطقه به راه انداخته تاکید کرد کودکان غزه قادر به دریافت واکسن‌های معمول خود نیستند و در معرض ابتلا به بیماری‌های خطرناک قرار دارند.

یونیسف: کودکان غزه نمی‌توانند واکسن‌های معمول خود را دریافت کنند/ افزایش خطر ابتلا به فلج اطفال و ذات‌الریه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در سایه تداوم تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و عدم ورود کمک‌های انسانی از جمله غذا و دارو و تجهیزات پزشکی به این منطقه، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد، کودکان در نوار غزه که از 7 اکتبر 2023 در معرض بمباران‌های مداوم قرار دارند، نمی‌توانند واکسن‌های مورد نیاز خود را دریافت کنند و درصد ابتلا به بیماری‌های مختلف میان آنها به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

یونیسف گزارش داد که بیش از 16 هزار کودک در نوار غزه قادر به دریافت واکسن‌های معمول خود نیستند. این کودکان در معرض ابتلا به بیماری‌های خطرناک همچون ذات‌الریه و فلج اطفال قرار دارند.

«کاترین راسل» مدیر اجرایی یونیسف نیز در همین زمینه اعلام کرده بود، ادامه حملات علیه غزه، موجب تشدید سوء تغذیه و بیماری‌های حاد در میان بیش از 1.1 میلیون کودک شده و چرخه مرگباری را ایجاد می‌کند. کودکان غزه در کابوسی گرفتار شده‌اند که هر روز بدتر می‌شود.کودکان و خانواده‌های آنها در نوار غزه همچنان در نتیجه جنگ قتل عام و مجروح می‌شوند و جان آنها به دلیل بیماری‌های مزمن و نیز کمبود شدید آب و غذا به طور فزاینده‌ای در خطر است.

یونیسف تاکید کرد که 2023 خونین‌ترین سال برای کودکان فلسطینی بود و خشونت علیه کودکان فلسطینی به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است. غزه خطرناک‌ترین مکان برای کودکان در کره زمین است. قتل عام این تعداد کودک در تجاوزات اسرائیل ضد غزه نشان می‌دهد که این کودکان چگونه به شکل تبعیض آمیز (نسبت به سایر کودکان جهان) مورد هدف قرار می‌گیرند. بسیار تاسف‌آور است که هزاران کودکی که هر روز در غزه قتل عام می‌شود صرفا تبدیل به عدد و آمار شده‌اند. ما جنگ اسرائیل علیه غزه را جنگ با کودکان می‌نامیم.

بیشتر بخوانید

هشدار یونیسف درباره وضعیت وحشتناک مادران و زنان باردار غزه/ تولد 20 هزار نوزاد در میان جهنم جنگ

یونیسف: جنگ و بیماری بیش از 1.1 میلیون کودک را در غزه تهدید می‌کند

از سوی دیگر «مایکل فخری» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور غذا اعلام کرد که بعد از توقف کمک‌های چند کشور بزرگ به «آنروا» ( آژانس امداد رسانی به آوارگان فلسطینی) قحطی در غزه اجتناب‌ناپذیر شده است.

این گزارشگر سازمان ملل تاکید کرد، توقف حمایت از آنروا به معنای رها کردن 2.2 میلیون فلسطینی در میان بحران گرسنگی است.

منابع وابسته به سازمان ملل پیشتر اعلام کرده بودند که تصمیم چند کشور برای توقف کمک‌ها به آنروا فعالیت‌های بشردوستانه در نوار غزه را تهدید می‌کند و بیش از 2 میلیون نفر در این منطقه در سایه ادامه جنگ و آوارگی به کمک‌های آنروا وابسته هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها