کد خبر: 702276
تاریخ انتشار :

چین دو موشک حامل ماهواره پرتاب کرد

صد آنلاین | مرکز پرتاب ماهواره تای یوان اعلام کرد که موشک حامل اسمارت دراگون ۳ روز شنبه با ۹ ماهواره با موفقیت پرتاب شد. این سومین برخاست این موشک از زمان اولین پرواز آن در دسامبر ۲۰۲۲ است. پرتاب از سکوی دریایی در سواحل یانگ جیانگ در استان گوانگدونگ انجام شد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش صد آنلاین ، مرکز پرتاب ماهواره تای یوان چین از قرار گرفتن ۲۰ ماهواره در مدار که با دو موشک پرتاب شده بودند، خبر داد.

مرکز پرتاب ماهواره تای یوان اعلام کرد که موشک حامل اسمارت دراگون ۳ روز شنبه با ۹ ماهواره با موفقیت پرتاب شد. این سومین برخاست این موشک از زمان اولین پرواز آن در دسامبر ۲۰۲۲ است. پرتاب از سکوی دریایی در سواحل یانگ جیانگ در استان گوانگدونگ انجام شد.

در همین حال، موشک Long March 2C از مرکز پرتاب ماهواره شیچانگ در استان سیچوان به پرواز درآمد و ۱۱ ماهواره را برای شرکت خودروسازی الکتریکی جیلی به مدار فرستاد.

 طی هفته‌های گذشته چین با موفقیت موشک چندبار مصرف «چوچیه-۳» را آزمایش کرد. موشک چندبار مصرف چوچیه-۳ با قابلیت نشست و برخاست عمودی نخستین پرواز آزمایشی موفق خود را در مرکز پرتاب ماهواره ژیوکوآن در شمال غربی چین به انجام رساند. این آزمایش زمینه پرتاب نخستین موشک‌ها از جنس فولاد و با سوخت مایع را در این کشور ایجاد کرده است. این موشک با قطر ۴ و نیم متر از ترکیب اکسیژن و متان مایع به عنوان سوخت استفاده می‌کند و قابلیت حداقل ۲۰ پرواز را دارد. این موشک همچنین می‌تواند همزمان چند ماهواره را پرتاب کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها