کد خبر: 702503
تاریخ انتشار :

واکنش جبهه نجات ملی تونس به محاکمه مخالفان سیاسی

رئیس جبهه نجات ملی تونس صدور احکام قضایی علیه مخالفان نظام حاکم بر این کشور را در چارچوب « ایجاد خلاء سیاسی » در افق انتخابات آینده ریاست جمهوری تونس ارزیابی کرد

واکنش جبهه نجات ملی تونس به محاکمه مخالفان سیاسی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بر اساس اعلام کمیته عالی انتخابات تونس، انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سه ماه آخر سال جاری میلادی برگزار خواهد شد و این در حالی است که مشارکت مردم انتخابات گذشته تونس حداکثر 12 درصد بوده و احزاب سیاسی این کشور چنین مشارکتی را حاکی از ناخرسندی عمیق مردم از نظام سیاسی حاکم برکشورشان می‌دانند.

« احمد نجیب شابی» رئیس جبهه نجات ملی ( متشکل از 5 حزب مخالف ) تونس گفت: صدور احکام قضایی علیه مخالفان نظام سیاسی حاکم بر کشور در چارچوب « ایجاد خلاء سیاسی » در افق انتخابات ریاست جمهوری آینده است.

وی افزود: امروز زندان‌ها مملو از شخصیت‌های درجه یک سیاسی برای ایجاد خلاء سیاسی در انتخابات است، همانطوری که در انتخابات اخیر شاهد آن بودیم.

نجیب شابی با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات شوراهای محلی ( مشارکت 12 درصدی )  طی هفته جاری  اظهار داشت: مشارکت پائین مردم در این انتخابات نمایانگر مخالفت ملت با تدابیری استثنایی رئیس جمهور در تغییر ساختار سیاسی کشور است.

«قیس سعید» رئیس جمهور تونس با اصلاح قانون اساسی، نظام انتخابات پارلمانی این کشور را تغییر داد و فعالیت احزاب سیاسی را محدود کرد که این اقدام او با عدم همراهی گسترده تونسی‌ها روبرو شد.

بیشتر بخوانید

رئیس حزب «قلب تونس» به زندان محکوم شد

به گزارش خبرگزاری آناتولی ، رئیس جبهه نجات ملی تونس در سخنان خود ضمن اعلام همبستگی با راشد الغنوشی رهبر حزب  اسلامگرای النهضه این کشور خواستار آزادی فوری او و تمام زندانیان سیاسی شد تا شرایط حداقلی برای برگزاری عادلانه انتخابات ریاست جمهوری آینده فراهم شود.

دستگاه قضایی تونس راشد الغنوشی را به اتهام توطئه علیه امنیت ملی به 3 سال زندان محکوم کرده و این در حالی است که حزب النهضه با رد چنین اتهامی اعلام کرده  چنین اتهامی به راشد الغنوشی و شماری از رهبران این حزب با انگیزه سیاسی مطرح شده‌ است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها