کد خبر: 702570
تاریخ انتشار :

درخواست جمهوری خواهان کنگره برای رد لایحه مرزی از سوی هم جزبی‌هایشان در سنا

در حالی که جمهوری خواهان سنای آمریکا با دقت لایحه مرزی دو حزبی را ارزیابی می‌کنند، همتایان آنها در کنگره خواستار رد این لایحه هستند.

درخواست جمهوری خواهان کنگره برای رد لایحه مرزی از سوی هم جزبی‌هایشان در سنا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مذاکره کننده ارشد جمهوری خواهان در لایحه مرزی دو حزبی سنای آمریکا برای تشدید امنیت مرزها، اظهار کرد همکاران او باید امروز سه شنبه درباره برگزاری مناظره برای این پیشنهاد تصمیم گیری کنند در حالی که هم حزبی های آنها در کنگره خواستار رد این لایحه دو حزبی هستند.

سنای آمریکا روز گذشته لایحه دو حزبی امنیت مرزی و کمک های خارجی دولت آمریکا برای سال مالی اخیر را ارائه کرد. در این لایحه مبلغ 20 میلیارد دلار برای امنیت مرزها اختصاص یافته است که در آن دولت این اجازه را دارد زمانی که شمار مهاجرانی غیرقانونی که روزانه از مرز جنوبی مکزیک با آمریکا عبور می کنند، از حدی فراتر برود، آنها را اخراج کند. همچنین سیاست دستگیری و آزادسازی مهاجران پایان یابد و استانداردهای مورد نیاز برای درخواست پناهندگی افزایش یافته و فرآیند بررسی این درخواست تسریع شود.

مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به این بسته در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: این بسته حتی بدتر از آن چیزی است که انتظار آن را داشتیم. این بسته در بدو ورود به کنگره مرده است.

وی افزود: من به قدر کافی این لایحه را خواندم. این لایحه بدتر از آن چیزی است که انتظار آن را داشتیم و برای پایان دادن به بحران مرزی که رئیس جمهور بایدن عامل آن است، کاری نکرده است. براساس این لایحه، مرزها هرگز بسته نخواهند شد.

وی تاکید کرد اگر این لایحه به کنگره برسد، در بدو ورود مرده خواهد بود.

لایحه پیشنهادی سناتورهای آمریکا، فردا چهارشنبه(7 فوریه) برای رای گیری راهی کنگره می شود. به منظور اینکه این لایحه در صحن کنگره مورد مذاکره قرار گیرد، باید 60 رای موافق بدست آورد.

در این لایحه 118 میلیارد دلاری، 60 میلیارد دلار کمک برای اوکراین، 14/1 میلیارد دلار کمک برای اسرائیل، کمک برای متحدان کشورهای هند-اقیانوس آرام نیز در نظر گرفته شده است.

این در حالی است که حدود ده روز پیش جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد لایحه مرزی در حال مذاکره در سنا، «سخت ترین و منصفانه ترین» مجموعه اصلاحات ممکن در قوانین مرزی است و من از آن حمایت می کنم.

وی متعهد شد روزی که این لایحه را با امضا به قانون تبدیل کند، مرزها را خواهد بست.

بایدن خاطرنشان کرد این اصلاحات جدید به من به عنوان رئیس جمهور، صلاحیت اضطراری برای بستن مرزها به هنگام به خطر افتادن آنها را می دهد.

پیشتر سه منبع آگاه اعلام کردند کاخ سفید با محدودیت های جدیدی درباره پناهندگی در مرزها موافقت کرد. این محدودیت ها شامل ایجاد قدرت اخراج پناهندگانی است که به صورت غیرقانونی از طریق مرز مکزیک با آمریکا، وارد شده اند و اگر روزانه بیش از 4 هزار مهاجر از این راه وارد خاک آمریکا شوند، این دسته از مهاجران به سرعت به مکزیک بازگردانده می شوند.

جمهوری خواهان آمریکایی بارها سیاست های دولت بایدن در مورد موضوع مهاجران و عبور مهاجران غیرقانونی از مرز مکزیک را مورد انتقاد قرار داده‌اند. موضوعی که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر سال جاری شدت گرفته و مخالفان بایدن به دنبال استفاده از این موضوع برای تخریب بایدن هستند.

این در حالی است که اختلافات بین دولت «جو بایدن» با ایالت تگزاس در پی صدور حکمی از ایالت تگزاس به نفع دولت بایدن بالا گرفته و به هشدارهایی درباره جنگ داخلی منجر شده است.

قضات دادگاه عالی آمریکا چند روز پیش به ماموران گشت مرزی کشور به طور موقت اجازه دادند تا سیم های خاردار در مرز با مکزیک را که برای جلوگیری از عبور مهاجران غیرقانونی کشیده شده، بردارند.

تصمیم دادگاه عالی خشم بسیاری از مردم تگزاس را برانگیخته است که از اقدامات فرماندار جمهوری‌خواه «گرِگ ابوت» برای مبارزه با مهاجرت غیرقانونی در این ایالت حمایت می‌کنند.

سیم‌های خاردار مرز مکزیک با آمریکا با هزینه گارد ملی تگزاس و در راستای بخشی از عملیات ستاره تنها (لقب ایالت تگزاس) کشیده شده است که ابتکاری از سوی گرگ ابوت فرماندار جمهوری‌خواه این ایالت بود که در سال 2021 با هدف جلوگیری از عبور غیرقانونی مهاجران از این مرز کشیده شد.

ماموران گشت مرزی آمریکا در سال مالی 2023، حدود 2 میلیون مهاجر غیرقانونی را در مرز با مکزیک دستگیر کرده اند که این رقم رکوردی بی سابقه در 2 سال اول دوران ریاست جمهوری بایدن بوده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها