کد خبر: 652310
تاریخ انتشار :

حمله ترامپ به بایدن با شیر خشک!

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در بیانیه‌ای گفت: دموکرات‌ها دارند ۴۰ میلیارد دلار دیگر به اوکراین می‌فرستند، در حالی که والدین آمریکایی در سیر کردن شکم فرزندانشان مشکل دارند.

حمله ترامپ به بایدن با شیر خشک!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ترامپ گفت، هیچکس درباره کمبود شیر خشک در آمریکا حرفی نمی‌زند، مسئله‌ای که ترامپ آن را یک «بی‌آبرویی ملی» دانست.

او گفت: خانواده‌های آمریکایی در ۲۰۲۲ نمی‌توانند برای فرزندانشان شیرخشک بخرند، این غیرقابل تصور است! خانواده‌هایی که فرزندانشان حساسیت‌های حاد دارند و به شیرخشک‌های «آسان‌گوار» نیاز دارند هم وضع به مراتب ناامیدانه‌تری داشته و در تنگنا قرار دارند.

در اوایل این هفته، مجلس نمایندگان آمریکا حدود ۴۰ میلیارد دلار کمک به اوکراین را تصویب کرد، از جمله ۸.۷ میلیارد بودجه حمایت اقتصادی، ۶ میلیارد دلار کمک امنیتی و ۹۰۰ میلیون دلار کمک برای خدمات‌رسانی به پناهندگان.

این بسته کمکی با ۳۶۸ رای موافق به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا رسید و تنها ۵۷ تن از نمایندگان جمهوری‌خواه با تصویب آن مخالفت کردند؛ این بدین معناست که اکثریت اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا نیز از این بسته کمکی حمایت کردند.

رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا، چاک شومر (دموکرات) و رهبر اقلیت این مجلس، میچ مک‌کانل (جمهوری‌خواه) به توافقی با هدف تصویب این بسته کمکی در سنا دست یافتند، اما رند پل، سناتور جمهوری‌خواه سنای آمریکا جلوی تصویب ضرب‌الاجلی این بسته کمکی را گرفت.

رند پل خواستار آن شد که مقام «بازرس کل افغانستان» در متن این لایحه به گونه‌اش گسترش یابد که نقش نظارت بر بودجه‌های تخصیص داده شده به اوکراین را هم داشته باشد. او همچنین خواست که اضافه کردن این بخش به متن لایحه، به عنوان یک متمم به رای مجزا گذاشته نشود.

به صورت مجزا، قانون‌گذاران هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات نسبت به مسئله کمبود سراسری شیرخشک در آمریکا ابراز نگرانی کرده‌اند و برخی از آنان که فرزندان کوچک دارند، شخصا از افزایش قیمت و کمبود شیرخشک رنج می‌برند.

منبع: تابناک

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها