کد خبر: 704229
تاریخ انتشار :

اعتراضات کشاورزان در مادرید و بروکسل برای فشار به اتحادیه اروپا

کشاورزان اروپایی در راستای اعتراض به قیمت‌های ارزان کالاهای کشاورزی و واردات اجناس ارزان قیمت از اوکراین، به خیابان‌های مادرید و بروکسل آمدند.

اعتراضات کشاورزان در مادرید و بروکسل برای فشار به اتحادیه اروپا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، همزمان با نشست وزیران کشاورزی اتحادیه اروپا، کشاورزان امروز دوشنبه در اعتراض به قیمت های ارزان سوپر مارکت و توافق های تجارت آزاد در بروکسل به خیابان ها آمدند و لاستیک های خودروها را آتش زدند.

پلیس ضد شورش با خودروهای آب پاش کشاورزان معترض را هدف قرار دادند درحالیکه حدود 900 تراکتور نقاطی از شهر بروکسل را بند آورده بودند.

کشاورزان در سراسر اروپا چند هفته‌ای است خواستار اقدام هایی از سوی سیاست گذاران برای تسهیل قوانین هستند تا از قیمت های ارزان سوپر مارکت و واردات ارزان قیمت که عمدتا از اوکراین انجام می شود، در امان بمانند.

یک اعتراض دیگر نیز در مادرید اسپانیا برگزار شد که در آن کشاورزان با زدن سوت و کوبیدن طبل از اتحادیه اروپا خواستد تا تغییراتی را در «سیاست معمول کشاورزی» ایجاد نماید.

در ورشو، پراگ و همچنین در بخارست، ریگا و براتیسلاوا هم اعتراضات مشابهی وجود داشت و کشاورزان در سراسر اروپای شرقی این روزها گذرگاه های مرزی و ورودی بزرگراه ها را مسدود می کنند، زیرا کشاورزان با سیاست کشاورزی اتحادیه اروپا موافق نیستند و به اصطلاح معامله سبز ازطرف آن ها به شدت رد می شود. علاوه بر این، کشاورزان اروپای شرقی نسبت به واردات محصولات کشاورزی ارزان قیمت از اوکراین اعتراض دارند.

اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از طرح معامله سبز متعهد به کاهش استفاده از کودها و آفت کش ها است و خواستار توجه بیشتر به اکوسیستم ها و تنوع در کشاورزی است. هدف این است که این اتحادیه تا سال 2050 نسبت به آب و هوا خنثی شود.

چیزی که هنوز برای فعالان آب و هوا در اروپا بسیار کم است، برای کشاورزان 27 کشور عضو تصمیمی افراطی محسوب می شود. اتحادیه اروپا متهم به بوروکراسی بیش از حد، مقررات بیش از حد، ایدئولوژی بیش از حد و ثبات قیمت بسیار کم است.

به زعم کشاورزان محصولات در نتیجه معامله سبز گرانتر می شوند. در رقابت با محصولات خارج از اتحادیه اروپا، این به معنای یک نقطه ضعف رقابتی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها