کد خبر: 704465
تاریخ انتشار :

صدر اعظم آلمان: اعزام نیرو به اوکراین خط قرمز ما است

صدر اعظم آلمان در جدیدترین اظهارات به مردم و ارتش کشور خود وعده داد که به هیچ عنوان نیرو به اوکراین اعزام نخواهد کرد و این مسئله را خط قرمز تزلزل ناپذیر دولت خود دانست.

صدر اعظم آلمان: اعزام نیرو به اوکراین خط قرمز ما است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، اخیرا اظهارات "امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور فرانسه درباره مسئله اعزام نیروی ویژه به اوکراین بحث هایی را در این باره میان کشورهای اروپایی به راه انداخته است.

روز دوشنبه گذشته رئیس جمهوری فرانسه طی نشست مطبوعاتی بعد از دیدار سران کشورهای غربی در پاریس اعلام کرد که اتفاق‌نظر لازم درباره اعزام نیروی زمینی به اوکراین میان سران اروپایی حاصل نشده است ولی ما هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهیم تا روسیه پیروز نشود. وی وعده داد که احتمال اعزام نیرو در آینده منتفی نیست.

کشورهای اروپایی هر یک در موضع گیری های مختلف به این مسئله واکنش نشان داده‌اند.

به نوشته ان تی وی، اولاف شولتز صدراعظم آلمان در جدیدترین اظهار نظر خود در این باره اعلام کرد به ارتش و جمعیت آلمان قول داده است که رد اعزام نیروهای زمینی به اوکراین خط قرمزی تزلزل ناپذیر است. وی در پیامی ویدیویی گفت: برای روشن شدن مسئله من به عنوان صدراعظم آلمان، سربازان ارتش خود را به اوکراین نمی‌فرستم. این درست است. سربازان ما می توانند بر این موضع گیری تکیه کنند. و شما می توانید بر آن تکیه کنید.

شولتز افزود که ناتو به یک حزب جنگ تبدیل نخواهد شد و همینطور می ماند. آلمان با متحدان خود موافق است: "ما نمی خواهیم جنگ روسیه علیه اوکراین به جنگ بین روسیه و ناتو تبدیل شود."

شولتز قبلاً در آغاز جنگ اوکراین هم گفته بود که اعزام نیروی زمینی برای او امری غیرممکن است. پس از آمریکا، آلمان مهمترین تامین کننده تسلیحات برای دفاع در برابر روسیه است.

سایر کشورهای اتحادیه اروپا از جمله اسپانیا نیز علیه استقرار نیروهای زمینی غربی در اوکراین صحبت کرده اند. خوزه مانوئل آلبارس، وزیر امور خارجه دولت جناح چپ اسپانیا به طور قاطعانه اعزام پرسنل نظامی اسپانیایی به این منطقه جنگی را رد کرد.

در این میان لتونی البته اساسا مخالف استقرار نیروهای زمینی غربی در اوکراین نیست. سخنگوی وزارت دفاع این کشور عضو اتحادیه اروپا و ناتو به خبرگزاری آلمان در ریگا گفت: لتونی به بررسی گزینه‌های مختلف برای تقویت حمایت از اوکراین ادامه می‌دهد. اگر توافقی میان متحدان ناتو برای اعزام نیرو به اوکراین وجود داشته باشد، لتونی مشارکت را در نظر خواهد گرفت.

در این میان پس از نشست جنجالی اوکراین در کاخ الیزه در پاریس در اوایل این هفته، کاجا کالاس، نخست وزیر استونی، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، میزبان این نشست را به دلیل تعهدش به کیف تحسین کرد. کالاس در مصاحبه با «اشترن» گفت: «اجلاس سران در زمان مناسبی برگزار شد. رئیس‌جمهور مکرون بر روح پیروزی تأکید کرد». پیروزی اوکراین باید هدف ما باشد، در غیر این صورت به چیزی نخواهیم رسید. این روح این دیدار بود.

کالاس درباره پیشنهاد رئیس جمهور فرانسه برای اعزام نیرو به اوکراین گفت: ما در پاریس خیلی آشکار پشت درهای بسته بحث کردیم. پیشنهادات مختلفی وجود داشت که همه آنها با موافقت همه طرف ها مواجه نشد. اما خوب است که همه گزینه ها را بررسی می کنیم.

وی افزود: اما این نیز واضح است که «نظر عمومی در این مورد در کشورهای مختلف متفاوت است. رهبران سیاسی باید این را در نظر بگیرند.»

کالاس چند روز قبل از نشست پاریس، در یک سخنرانی در هامبورگ در حضور صدراعظم آلمان گفت که در کنفرانس امنیتی مونیخ در اواسط فوریه "روح پیروزی" را در مورد اوکراین ندید. او اکنون گفت که اوضاع در پاریس متفاوت بود.

کالاس در مورد اعلام صدراعظم آلمان مبنی بر اینکه هیچ موشک کروز تاروس را به اوکراین تحویل نخواهد داد، گفت: آلمان کارهای زیادی برای اوکراین انجام داده است، همانطور که ارقام مطلق کمک های نظامی آلمان به وضوح نشان می دهد. فرانسه نیز کارهای زیادی برای حمایت از اوکراین انجام می دهد.این بسیار مهم است که هر دو کشور در حمایت از اوکراین نقش رهبری داشته باشند و برای پیروزی اوکراین تلاش کنند.

وی افزود: ما نباید از قدرت خود بترسیم و قدرت روسیه را دست بالا نگیریم. ترس از تشدید باعث می شود که خودمان را کوچکتر از آنچه هستیم جلوه دهیم. کالاس می گوید: «این اشتباه است. روسیه می‌داند که ناتو از نظر نظامی برتر است و بیش از ما خواهان درگیری با ناتو نیست.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها