کد خبر: 631119
تاریخ انتشار :

دست یاری طالبان به سوی آلمان دراز شد

سخنگوی گروه طالبان در مصاحبه با یک نشریه آلمانی گفت این گروه مایل به برقراری روابط دیپلماتیک رسمی با دولت آلمان است.

دست یاری طالبان به سوی آلمان دراز شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان در مصاحبه با نشریه آلمانی «ولت آم زونتاگ» گفت که این گروه خواهان روابط دیپلماتیک رسمی با آلمان است. به گفته وی آلمان ها همیشه در افغانستان مورد استقبال بوده اند. حتی در زمان پادشاهی در حدود صد سال پیش ، آلمانی ها کارهای خوبی در این کشور انجام داده اند، متأسفانه آنها سپس به آمریکایی ها پیوستند. اما اکنون این مسئله به پایان رسیده است.

مجاهد گفت: ما خواهان روابط دیپلماتیک قوی و رسمی با آلمان هستیم. خبرگزاری د.پ.آ. آلمان با اشاره به این که همکاری های برلین با کابل به ویژه شامل حمایت مالی ، کمک های بشردوستانه و همکاری در زمینه بهداشت ، کشاورزی و آموزش می شود نوشت: طالبان که در حال حاضر تحت فشار شدید مالی ایالات متحده و سازمان های بین المللی هستند ، به دنبال حمایت مشابه از دیگر کشورها هستند.

روز سه شنبه «هایکو ماس» وزیر خارجه فدرال به صراحت اعلام کرد که آلمان می تواند نمایندگی دیپلماتیک خود را در کابل بازگشایی کند ، اما تنها با شرایط خاص. ماس گفت: «اگر از نظر سیاسی امکان پذیر باشد و اگر وضعیت امنیتی اجازه دهد.»

ماس با اشاره به اینکه ماموریت های دیپلماتیک به معنای به رسمیت شناختن حکومت طالبان نیست ، تأکید کرد این در مورد حل مشکلات بسیار عملی است. منظور او کسانی بودند که به دنبال حفاظت در برابر طالبان هستند، آنها مجبور شدند پس از پایان ماموریت نظامی ناتو از افغانستان خارج شوند.

از زمان روی کار آمدن طالبان در پایتخت افغانستان طی چند هفته گذشته، سفارت آلمان در کابل بسته شده است و «مارکوس پوتزل» سفیر آلمان به منظور ادامه مذاکرات با طالبان به دوحه پایتخت قطر فرستاده شده است. جایی که دفتر سیاسی طالبان در آنجا قرار دارد و به عنوان یک نوع وزارت خارجه فعالیت می کند.

با توجه به استقرار دولت انتقالی در کابل ، که قرار است موجودیت آن در هفته آینده به طور رسمی اعلام شود ، اولین نمایندگان طالبان از دوحه به افغانستان بازگشته اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها