کد خبر: 704491
تاریخ انتشار :

ناوچه تازه وارد آلمان در دریای سرخ به اشتباه پهپاد آمریکایی را ساقط کرد

صد آنلاین | «ناوچه همسن پس از تلاش‌های ناموفق برای شناسایی یک پهپاد ناشناس، آتش گشود؛ پهپادی که سقوط کرد، یک « ری پر » آمریکایی بود.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش صد آنلاین ، طبق گزارش رسانه‌های آلمان در روز چهارشنبه، یک ناوچه آلمانی که برای محافظت از کشتی‌های تجاری در دریای سرخ حضور دارد، به اشتباه یک پهپاد آمریکایی را تقریبا ساقط کرد.

 به نقل از یورو نیوز؛ وزارت دفاع آلمان وقوع حادثه‌ای با یک پهپاد «از یک کشور متحد» در روز دوشنبه را تایید کرد. وی نام کشور متحد را ذکر نکرده بود. 

 

 

 

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان، در سفری به شهر اوبرویشتاخ گفت: «ناوچه هسن پس از تلاش‌های ناموفق برای شناسایی یک پهپاد ناشناس، آتش گشود که البته به هدف اصابت نکرد.»

او افزود: «بعداً مشخص شد که این پهپاد یک پهپاد شناسایی است.»

به گزارش هفته‌نامه اشپیگل، این ناوچه دو موشک به سمت پهپاد شلیک کرد، اما هر دو به دلیل «عیب فنی» در دریا فرود آمدند.

اشپیگل، بدون ذکر منابع خود، گفت که پهپادی که سقوط کرد، یک « ریپر » آمریکایی بود.

این نشریه افزود این پهپاد ممکن است «به عنوان بخشی از یک ماموریت ضد تروریسم آمریکا» در منطقه‌ای غیرمرتبط با ماموریت دریای سرخ فعالیت می‌کرده است.

روزنامه فرانکفورتر آلمان گفت: «این یک امر بدیهی است که از پهپادهای جنگی آمریکایی در منطقه‌ای استفاده می‌شود که هیچ ارتباطی با عملیات دریای سرخ ندارند.»

وزارت دفاع آلمان گفت: «این ناوچه تنها پس از اینکه هیچ‌یک از متحدان گزارشی از وجود پهپاد در منطقه ارائه نکردند، حمله‌ای را آغاز کرد.»

اشپیگل گفت که مقامات نظامی بر این باورند که این حادثه نشان می‌دهد که هماهنگی بین متحدان درگیر در ماموریت‌های مختلف در منطقه اطراف یمن «باید بهبود یابد».

ناوچه «هسن» در آخر هفته به عنوان بخشی از یک ماموریت اتحادیه اروپا برای کمک به تامین امنیت حمل و نقل بین المللی در دریای سرخ در برابر حملات حوثی‌های مورد حمایت ایران در یمن، وارد منطقه شد.

ارتش آلمان پیشتر در روز چهارشنبه اعلام کرده بود که این ناوچه با سرنگون کردن دو پهپاد که عصر روز سه‌شنبه توسط حوثی‌ها پرتاب شده بودند، حمله‌ای را با موفقیت خنثی کرده است.

هرچند نیروهای آمریکایی و بریتانیایی در هفته‌های اخیر حملات هوایی به مناطق تحت کنترل حوثی‌ها و تاسیسات این گروه در داخل یمن انجام دادند، اما تاکنون نتوانسته‌اند حملات به کشتی‌های تجاری را در این منطقه متوقف کنند.

فرانسه، یونان و ایتالیا نیز اعلام کرده‌اند که کشتی‌های جنگی خود را برای مشارکت در این ماموریت به دریای سرخ اعزام خواهند کرد.

کشورهای شرکت کننده موظف به محافظت از کشتی‌های تجاری و رهگیری حملات خواهند بود، اما در حملات زمینی علیه حوثی‌ها شرکت نخواهند کرد.

اتحادیه اروپا در اوایل ماه میلادی جاری، برای کمک به حفاظت کشتی‌های بین‌المللی در دریای سرخ ماموریت «اسپایدز» را آغاز کرد.

دو ماه پس از آن نیز ایالات متحده با تشکیل یک ائتلاف دریایی در این منطقه استراتژیک که ۱۲ درصد تجارت جهانی از طریق آن انجام می‌شود، ماموریتی را در راستای حفاظت از کشتی‌های بین‌المللی شروع کرده است.

شورشیان حوثی که قسمت وسیعی از یمن را تحت کنترل خود دارند، در اعتراض به جنگ اسرائیل در نوار غزه، از ماه نوامبر تا به حال بارها کشتی‌هایی را در دریای سرخ و آب‌های اطراف آن هدف قرار داده‌اند.

سباستین هوف، مدیر عامل بیمه ۱۸ به رویترز گفت که این حملات، حق بیمه کشتی‌هایی که از این مناطق یا نزدیکی آن‌ها عبور می‌کنند را افزایش می‌دهد.

او گفت: «افزایش هزینه‌های بیمه به همراه با طولانی شدن مسیر کشتی‌ها، زنجیره‌های تامین جهانی را تحت فشار قرار داده است».

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها