کد خبر: 704637
تاریخ انتشار :

اختلافات در درون کابینه جنگ رژیم صهیونیستی؛ نتانیاهو از گانتز خشمگین است

صد آنلاین | همزمان با سفر بنی گانتز به واشنگتن، به علت بی اطلاعی «بنیامین نتانیاهو» از سفر گانتز، به خشم وی از گانتز انجامیده است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش  صد آنلاین ،  بنی گانتز که یکی از اعضای کابینه جنگی اسرائیل است روز یکشنبه برای دیدار با مقام‌های آمریکایی به واشنگتن سفر خواهد کرد.

منابع خبری گزارش داده‌اند گانتز این سفر را بدون هماهنگی با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل انجام می‌دهد و همین موضوع عصبانیت نتانیاهو را به همراه داشته است.

 

 

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت گزارش داده دفتر بنیامین نتانیاهو از اعلان این سفر خشمگین شده و گفته این سفر بدون کسب مجوز از نخست‌وزیر اسرائیل انجام می‌شود.

طبق گزارش این روزنامه، دفتر نتانیاهو گفته طبق قوانین کابینه اسرائیل هر وزیر باید برنامه سفر خودش را با نخست‌وزیر هماهنگ کند.

دفتر نتانیاهو «این را برای گانتز روشن کرده که اسرائیل تنها یک نخست‌وزیر دارد.» گانتز قرار است بعد از سفر به واشنگتن به لندن نیز سفر کند.

این سفر‌ها در شرایطی انجام می‌شوند که گزارش‌های متعدد در ماه‌های گذشته از وجود اختلافات شدید در کابینه جنگی نتانیاهو خبر می‌دهند.

از جمله موضوعات محل اختلاف نحوه ادامه جنگ در غزه، ارائه طرحی برای اداره این منطقه بعد از اتمام جنگ و نحوه آزادسازی اسرا است.

نزدیک به ۱۰۰۰ نفر از جمله خانواده اسرای اسرائیلی در غزه روز جمعه برای سومین روز متوالی در یک تظاهرات اعتراضی به سمت قدس اشغالی حرکت کرده و خواستار آزادی هر چه سریعتر اسرا از غزه شدند.

گانتز طی سخنانی برای این تظاهرات‌کنندگان گفت: «مأموریت بازگرداندن اسرا به وطن مأموریت همه ما است؛ این اصلی‌ترین اولویت ما در کنار دیگر اهداف مهم است. همه آن‌ها را به وطن بازخواهیم گرداند.» دولت آمریکا به ریاست بایدن در نزدیک به پنج ماهی که از جنگ غزه می‌گذرد اصلی‌ترین حامی اسرائیل بوده و با تکرار روایت‌های این رژیم چندین بار از تصویب قطعنامه‌ای برای برقراری آتش‌بس جلوگیری کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها